به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار رئیس دفتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه ذهن شما باید روی کارهای تبلیغی، تولید محتوا و استعدادیابی برای این کار مهم متمرکز باشد، گفت: خداوند در قرآن از ادیان دیگر دعوت می کند که بر روی مشترکات همکاری کنند و این بیانگر سیاست بیرون نگری اسلام است و هدف از این کار جذب پیروان سایر ادیان است نه اینکه ما بخواهیم رنگ آن ادیان را بگیریم.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: جریان تبلیغات خارج از کشور ما باید از جریانات مطرح داخلی دور باشد زیرا کار تبلیغ در خارج کشور باید ثبات داشته باشد و با هر دولت و جریان تغییر نکند.

وی با بیان اینکه کار در خارج کشور آیینه نظام است و نباید این آیینه کدر باشد، افزود: آداب و تقیدات اسلامی باید در میان افراد مجموعه شما موج بزند و روی آن تقید و تعصب داشته باشید زیرا عمل شما مهمترین بخش تبلیغی شما است و نمازی که آیت الله رئیسی در کاخ کرملین خواندند نیز از این دست امور تبلیغی است که رئیس جمهور روسیه وقتی دید ایشان مقید هستند نیز به این تقید احترام گذاشت.

در ادامه حجت الاسلام یحیی جهانگیری رئیس دفتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم با اشاره به روز تبلیغ دینی اظهار کرد: مهمترین رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات دینی بسط اندیشه ها و معارف زلال اسلامی در خارج از کشور است و الان در ۷۰ نمایندگی ایران در خارج از کشور، این سازمان متولی بسط و رصد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تنها سازمان رسمی است که در دیپلماسی فرهنگی نقش آفرین است، گفت: حضور این سازمان در کشورها با مجوز رسمی کشورهای هدف صورت می گیرد و این فرصت را فراهم می آورد که با توجه به قوانین کشورها حضور پررنگی داشته باشیم.

رئیس دفتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم با تأکید بر اینکه در دوره ریاست جدید سازمان بنا بر این است که ارتباط این سازمان با قم تقویت شود، گفت: دفتر قم در بحث اعزام مداح و گروه های تبلیغی فعالیت داشته و در آینده در زمینه حضور اندیشه های حوزوی در خارج کشور فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار است نقش جدی تری بازی کند از این رو بحث بین المللی شدن حوزه علمیه به این سازمان داده شده و با این نگاه دفتر نمایندگی قم حضور اندیشمندان اسلامی رو در رو با اندیشمندان خارج کشور را دنبال می کند تا در خارج از کشور بدانند که در حوزه های علمیه چه چیزی رقم می خورد.

جهانگیری معرفی نقش زنان در الهیات اسلامی و ترجمه و چاپ آثار علمای بزرگ حوزه به زبان های دیگر را از جمله وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانست و گفت: قم ظرفیت ویژه ای دارد زیرا تفاهم نامه خواهر خواندگی با شهرهای مختلف ایجاد کرده و اخیرا تفاهم نامه فرهنگی میان قم با یکی از شهرهای چین رقم خورده است و بر این اساس دفتر نمایندگی این سازمان در قم توسعه پیدا خواهد کرد.