به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت اقامه شد، اظهار کرد: تقوا موتور محرک انسان برای دستیابی به کمالات و ارزش‌های الهی و فاصله گرفتن از هر گونه زشتی و پلیدی است.

وی با بیان اینکه امروز روز آزمون بزرگی برای حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل علی نبینا و آله و علیهما السلام بود، گفت: خداوند به پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله هم دستور داده که از آیین ابراهیم پیروی کند زیرا ایشان حق پذیر بودند و از حق پیروری می کردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: آزمون بزرگ حضرت ابراهیم(ع) این بود که خدا نعمت حضرت اسماعیل را به ایشان داده بود و بعد از مدتی از ایشان خواست که این نعمت را تقدیم خدا کند و حضرت ابراهیم(ع) بدون چون و چرا تصمیم به اطاعت خدا گرفتند.

وی با بیان اینکه از این امتحان‌ها در زندگی همه ما هم هست، گفت: از نعمت هایی که خدا به ما عطا کرده اگر با میل و رغبت و با قصد تقرب به خدا به نیازمندان و مساکین بدهیم ما هم در این امتحان بزرگ پیروز هستیم.

سعیدی در خطبه دوم ابراز کرد: امام هشتم علیه السلام برادری به نام زید داشتند و در مقام نصیحت به برادراشان فرمودند از خدا پروا داشته باش زیرا اگر ما نیز به مقاماتی رسیدیم به خاطر تقوا بوده است و اگر کسی تقوا پیشه نکند از ما نیست و ما از او بیزاریم .

وی حفظ وحدت و انسجام جامعه را از امور واجب و ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری در پیامی که امسال به حجاج دادند بر حفظ وحدت در جامعه تأکید کردند بنابراین همه مسئولان و اقشار مردم باید در حفظ وحدت بکوشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ثمرات وحدت گفت: یکی از ثمرات و نتایج وحدت این است که دعای عرفه در جای جای کشور برگزار و نماز عید قربان هم که نماد وحدت است با حضور پرشمار مردم برپا می شود بنابراین ما عوامل وحدت بخش زیادی داریم و باید در تقویت این مناسک وحدت بخش بکوشیم.