به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب به شرح زیر است:

قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ ﴿۳۰﴾ وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ… (النور آیه ۳۰ و۳۱).

هر ساله ۲۱ تیرماه یادآور قیام سرنوشت ساز مردم مومن، ولایت مدار، غیور و شجاع مشهد علیه کشف حجاب رضا خانی است به همین مناسبت ۲۱ تیرماه بدرستی روز عفاف و حجاب نام گذاری شده است.

عفاف و حجاب موهبت و فریضه الهی است که در تحکیم خانواده، حفظ سلامت و پاکی جامعه نقش بی بدیل دارد عفاف و حجاب که اختصاص به مردان و یا زنان هم ندارد لباسی است برازنده تن و جان و روان آدمی.

حجاب به عنوان تاج کرامت و عزت مظهر و میوه شیرین پاک دامنی و عفاف است. حجاب به عنوان دستور الهی یعنی توجه به شخصیت زن، سند اطاعت از پروردگار و حضور عزتمندانه او در عرصه اجتماع و موجب محفوظ ماندن از بدی هاست.

امیداست بانوان جامعه اسلامی ما با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ودختران آن بانوی نمونه اسلام حضرت زینب و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام و حرمت نهادن به خون شهیدان در تحقق این مهم و تبلیغ و ترویج و گسترش شایسته آن موفق باشند.

همچنین انتظار می رود مسئولان محترم فرهنگی و تبلیغی و رسانه ای با تبیین جایگاه این ضرورت دینی و پاسخگویی به شبهات توطئه های استکبار جهانی را در این باره افشا سازند.

سید محمد سعیدی

امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم