به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی شب گذشته طی سخنانی به مناسبت دهه ولایت در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: شهرت عید غدیر در آسمان ها بیشتر از زمین است و بهترین گزینه برای شناخت روز غدیر قرآن و سپس روایات است.

وی اظهار داشت: در روایات مطالب شگفت آوری در خصوص روز غدیر گفته شده و در آیات قرآن نیز ویژگی‌های منحصر به فردی  در خصوص این روز بیان شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، روز عید غدیر، روز عید آسمانی، روز عید همه انبیای الهی، روز پیمان شناخته شده، روز عهد و پیمان خداوند با مخلوقات، افضل اعیاد امت پیامبر، روز مصاحفه با فرشتگان الهی، روز سپاسگزاری به درگاه خدا، روز شادی و شادمانی، روز انفاق و دستگیری از نیازمندان، روز ملاقات مومنین با یکدیگر، روز تبریک و تبسم و تهنیت، روز ناله و ناامیدی شیطان است و روز نیکوکاری و احسان نامیده شده است.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: تفضل و توجه به برادران ایمانی، انفاق و کمک و شاد نمودن مردان و زنان مومن، تهیه هدیه، صدقه و کمک به فقرا ، صله رحم و ملاقات دیگران،  گره گشایی از کار و مشکلات برادران مومن خود از اعمالی است که در این روز بزرگ توصیه شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دیدار برادران مومن در روز غدیر بسیار ارزشمند است که در بین  ما مرسوم است به زیارت سادات می روند که امری پسندیده و با ارزش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نباید اجازه بدهیم غربی‌ها برای سبک زندگی بسازند و روزهای شادی جعلی تحویل ما بدهند و لازم است روز غدیر روز لبخند حقیقی نامگذاری شود.

وی اظهار کرد: در آیات قرآن کریم حداقل پنج ویژگی برای این روز به چشم می خورد که اولین ویژگی ، روز ماموریت نبی خداست و رسالتی است که حضرت بر دوش می کشد که در امتداد رسالت انبیای الهی است.

حاج ابوالقاسم در ادامه گفت: در روز غدیر، مهر قبولی به رسالت پیامبر خاتم زده می شود و رسالت پیامبر خاتم مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد و به سرانجام و نتیجه مقبولی می‌رسد.

وی تاکید کرد: روز اکمال و اتمام دین، دومین ویژگی روز غدیر است چرا که در این روز خداوند نعمت دین را بر انسان ها کامل نموده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: سومین ویژگی مهم این روز، این است که در این روز اسلام عزیز از طرف خداوند مورد قبول و پسند واقع شد و معنایش این است که خداوند اسلام بی ولایت را قبول ندارد و دین بدون ولایت عامل عزت و اقتدار نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: روز مایوس شدن کفار از ضربه زدن به مومنین، چهارمین ویژگی روز غدیر است چرا که  کفار از پیروزی در این روز مایوس شده اند به همین خاطر ولایت مهم ترین عامل حراست از دین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پنجمین ویژگی این روز ایجاد امنیت برای مومنان است چرا که با وجود ولایت کسی نمی تواند به مومنان ضربه وارد سازد و آسیب ها مقطعی و کوتاه مدت است و در بلند مدت مومنان پیروز خواهند شد چرا که چتر ولایت عامل پیروزی است.

وی تاکید کرد: روز عید غدیر بسیار مهم است و اتفاق بزرگی در این روز رخ داده و امنیت امت اسلام تامین شده و دشمنان از ضربه زدن ناامید می شوند و خداوند دین اسلام را مایه آبرو برای مسلمانان می داند.

حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: آیا عیدغدیر بعد از ۱۴۰۰ سال برای امت اسلام این فواید را به ارمغان آورده است و آیا امت اسلام در امنیت کامل به سر می برد یا نه؟  آیا دشمن از ضربه زدن مایوس است یا نه؟  

وی یادآور شد: مگر امت اسلام عید غدیر را ندارد پس چرا برکات عید غدیر در جهان اسلام مشاهده نمی شود؟ دلیلش این است امت اسلام قدر ولایت را ندانست و زیر پرچم ولایت جمع نشد و دچار تفرقه شد و امتی که اینگونه باشد از تمام مواهب عید غدیر محروم خواهند ماند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اگر امت اسلام عید ولایت را اهمیت ندهد معنایش این است که این دین مورد قبول و پسند خداوند نیست چرا که دین بدون ولایت هیچگاه مورد رضایت خداوند نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: وقتی دشمنان اسلام پای نحس خود را در سرزمین حجاز می گذارند دلیلش این است که امت اسلام از ولایت فاصله گرفته و قدر نعمت ولایت را نداسته است.