به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در گفت و گویی به برنامه های فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در دهه اول محرم اشاره و اظهار کرد: برنامه های دهه اول محرم در قالب برنامه های مراسمی روزانه و ویژه، برنامه های مراسمی زائران غیرایرانی و برنامه های ویژه بانوان می شود.

وی بیان کرد: آیین سیاه پوشان ضریح مطهر بانوی کرامت پنجشنبه ۶ مردادماه از ساعت ۱۰ صبح با حضور خادمان این آستان مقدس طی مراسمی با مداحی حسن اسداللهی آغاز می شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: آیین تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز جمعه ۷ مردادماه از ساعت ۱۹ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی عباس حیدرزاده در صحن امام رضا علیه السلام برگزار می شود.

وی افزود: مراسم روزانه حرم مطهر بانوی کرامت نیز هر روز صبح بعد از نماز با نیایش صبحگاهی آغاز می شود و با مراسم سخنرانی و مداحی قبل از اذان ظهر، مراسم سخنرانی و مداحی بعد از نماز عصر، مراسم سخنرانی و مداحی قبل از اذان مغرب و برپایی مراسم سخنرانی و عزاداری بعد از نماز عشا ادامه خواهد یافت.

احمدی تصریح کرد: مراسم عزاداری شب‌های حرم مطهر بانوی کرامت در دهه اول محرم با سخنرانی آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی حسن شالبافان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعه ۱۴ مرداد نیز در حرم مطهر بانوی کرامت مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم از ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ضیایی آغاز می شود و در ادامه سیدعلی حسینی نژاد و عباس حیدرزاده مداحی خواهند کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برنامه های ویژه زائران غیرفارسی زبان در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: از اول تا دهم محرم هر شب مراسم عرب زبانان، مراسم اردو زبانان ویژه برادران و خواهران و مراسم نیجریه ای های مقیم ایران در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین بخش بین الملل آستان مقدس فاطمی ۳۵ محصول رسانه ای به زبان های انگلیسی، عربی، تایی، اردو و فرانسوی برای پخش در شبکه های اجتماعی بین المللی آستان مقدس بانوی کرامت تولید شده که در طول دهه اول محرم منعکس خواهد شد.

احمدی افزود: محفل عزاداری ویژه بانوان نیز هر روز از اول تا دوازدهم محرم با قرائت زیارت عاشورا مداحی و سخنرانی در امور فرهنگی بانوان در صحن صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف برگزار می شود.