به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در پنجمین روز ماه محرم بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: سخنان و مکتوبات  ائمه ‌معصومین در پاسخ به سوالات مراجعان مستقیما در جهت احیا عقول بشری است.

وی افزود: عقل افراد براثر وقایع زندگی دچار زنگار می شود به همین خاطر مکتوبات و کلام حضرات در جهت احیا عقول سوال کننده ای است که تعطیل شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اتصال و استفاده از کلمات حضرات معصومین باعث رشد عقل می شود که چرا تمام کلمات ائمه معصومین منطبق با عقل سلیم است.

وی افزود: شخصی خدمت سیدالشهدا رسید و گفت مردی گناهکارم و قدرت ترک معصیت ندارم و درخواست موعظه و نصیحت نمود و حضرت درجواب فرمودند: اگر قصد گناه داری  ایرادی ندارد اما رزق خدارو نخور، از ولایت خدا خارج شو، جایی گناه کن که احدی تو را مشاهده نکند، از دست عزائیل و قبض روح فرار کن ، زمانیکه در قیامت ملائکه عذاب تو را به سمت سمت جهنم می‌برند در مقابل آن‌ها مقاومت کن.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعضی از انسان‌ها به هنگام گناه وقتی مشاهده کنند کودکی آن‌ها را مشاهده می کند حیا کرده و ترک معصیت می کنند اما در محضر الهی به راحتی دست به معصیت می‌زنند.

مومنی تاکید کرد: لازم است جوانان از کهنسالان درخواست موعظه کنند چرا که انسان همواره نیاز به نصیحت و موعظه دارد.