به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در سوگواره سراسری «احلی‌من‌العسل» که در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد گفت: نهضت عاشورا یک نهضت ماندگار در تاریخ اسلام است که نظیر آن وجود ندارد لذا این نهضت بزرگترین نهضتی است که مسیر زندگی انسان را ترسیم می‌کند.

علیرضا رحیمی افزود: اتفاقات عاشورا در ابعاد مختلف زندگی می‌تواند الگو و اسوه همه بشریت قرار بگیرد و هر کسی با فرهنگ عاشورا ، سیره امام‌حسین علیه‌السلام و رفتار یاران سید‌الشهدا آشنا بشود قطعا زندگی‌اش در مسیر رضایت الهی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در نهضت عاشورا بعضی از مفاهیم جایگاه خاصی دارد که اولین مسئله در نهضت عاشورا که قابل توجه است مسئله نماز می‌باشد چرا که نماز پالایش کننده روح و روان در طول شبانه روز بوده و از انحراف در مسیر هدایت جلوگیری می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: نکته دوم در حماسه کربلا، بحث تولی و تبری است که ضرورت دارد زندگی انسان در مسیر حب و بغض دوستان و دشمنان دین و اهل‌بیت(ع)  قرار بگیرد که در زیارت  عاشورا به این نکته مهم به درستی اشاره شده است.

وی یادآور شد: آمریکا، اسرائیل و اعوان و انصار آن‌ها دشمن دین اسلام هستند به همین خاطر باید از آن‌ها تبری بجوییم و نسبت به دوستان خدا مهرورزی نماییم.

رحیمی در ادامه گفت: زنده نگه داشتن موضوع تولی و تبری در جامعه توسط جوانان مکتب حضرت قاسم علیه‌السلام خیلی مهم است چرا که  یکی از ابزارهای دشمن برای انحراف جوانان استفاده از فضای مجازی است.

وی خاطر نشان کرد: تحریم کانال‌های ضدانقلاب و کانال‌های ضد دینی به نوعی تبری از دشمنان و در مقابل نیز ترویج خوبی‌ها مصداق تولی جستن به اهل‌بیت(ع) است.