به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله‌علیها، آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری طی سخنانی در نهمین شب محرم بعد از نماز عشاء در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌بانوی‌کرامت گفت: نبی گرامی اسلام برای هدایت امت از طرف خداوند کتاب شریفی را آورده اند که یک کلمه بیشتر نیست که تفسیر پیدا می کند و می شود یک شریعت و آن کلمه لا اله الا الله و کلمه توحید است.

وی افزود: تمام قرآن این است که غیر خدا را عبادت نکنید چرا که اصل و اساس شجره طیبه دین، توحید و پرستش خدای یگانه است.

استاد حوزه‌علمیه اظهار داشت: تمام بشارت‌های الهی در همین یک کلمه خلاصه شده است و انسان در همه حالات خود یا موحد یا غیرموحد است.

میرباقری تاکید کرد: مقابل دستگاه نبی اکرم نیز، یک کلمه بیشتر نیست و آن عبادت غیر خداست و دعوای اصلی در عالم هستی بر سر همین کلمه توحید و غیر توحید است.

وی خاطر نشان کرد: دین یعنی آداب و مناسک پرستش که تماما از فروع توحید است و چیزی جز پرستش خداوند نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: غیرموحدان هم برای خود خدایی دارند که طاغوت است و برای طاغوت خود حتی جنگ به راه می اندازند و در مقابل این خدا تعظیم می‌کنند.

عضو مجلس‌ خبرگان ‌رهبری افزود: اعلام بی نیازی از انبیاء باعث می شود شجره خبیثه در مقابل شجره طیبه قرار و تمدن طاغوتی شکل بگیرد که بنی‌امیه مصداق بارز این شجره ملعونه بود که به دنبال حذف شجره طیبه الهی بود.

وی در ادامه گفت: تمام تلاش مستکبرین در زمان فعلی این است که تمام برنامه‌های نبی اکرم و انبیاء الهی را به هم بریزند و برای تمام دنیا هم برنامه دارند.

میرباقری خاطر نشان کرد: احیاء ارزش های عصرجاهلیت، قومیت گرایی و دنیا پرستی از اهداف تمدن‌های غربی و غیرالهی است تا بتوانند از این طریق کلام نبی گرامی اسلام را در جامعه ضعیف کنند.

رئیس فرهنگستان علوم‌اسلامی تاکید کرد: غربی‌ها با خبر و رسانه‌های خود ذهن جوانان را مخدوش و بیم و امید ملت‌ها را عوض کرده و جوانان را نسبت به دستگاه انبیاء بدبین می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: خداوند سرمایه‌ای به مومنان داده است به نام «حب‌الایمان» که اگر این سرمایه نباشد مومن دچار شک و شبهه شده و از مسیر درست منحرف و باعث می شود انسان بیعت خود با خداوند را نقض کند.

وی اظهار داشت: فرعونیان زمان با امپراطوری رسانه ای خود در صدد این هستند که برنامه‌های خود را به یک تمدن تبدیل کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: داشتن ایمان یک سرمایه ای است که انسان از طریق آن می تواند از وادی کفر دور و به سمت وادی هدایت برود.

میرباقری تاکید کرد: حقیقیت ایمان چیزی جز حب الهی و اولیای الهی و بغض نسبت به ائمه طاغوت و شیاطین عالم نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مراقبت از بذر ایمان باعث می شود شاخ و برگ ایمان در تمام حالات انسان گسترش پیدا کند و انسان به مقام رشد و هدایت حقیقی خواهد رسید.

وی در پایان گفت: شیطان هیچ وقت به انسان‌ها نسخه باطل محض ارائه نمی کند بلکه حق و باطل را با هم مخلوط و سپس آن را به عنوان نسخه حق جلوه و زینت داده و ارائه می کند به همین خاطر سرمایه اصلی ما در مقابل فاسقان و فرعونیان زمان، داشتن ایمان حقیقی است.