به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: خداوند یک رحمت خاص و عنایت ویژه‌ای به شیعیان و محبین اهل‌بیت(ع) دارد اما رحمت عام الهی شامل حال تمام موجودات می شود چرا که خداوند نسبت به تمام مخلوقات خود رئوف و مهربان است.

وی افزود: ترحم نمودن با محبت فرق دارد چرا که اهل‌بیت(ع) نسبت به دشمنان خدا رحم داشتند اما محبت و عشق نسبت به آن‌ها نداشتند به همین خاطر نباید  دشمنان اهل‌بیت(ع) را دوست داشته باشیم بلکه باید با آن‌ها دشمنی کنیم اما اگر اسیر ما می‌شوند باید نسبت به آن‌ها ترحم کنیم.

فرحزاد تاکید کرد: هر اندازه که دایره طلب دعا بیشتر باشد و مخلوقات بیشتری در دایره دعا باشند رحمت خداوند نیز بیشتر نازل می‌شود.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: اگر به قبرستان‌ها می‌رویم برای امواتی که اهل معاصی ، خطاکار ، بد وارث و بی وارث هستند بیشتر دعا نماییم چرا که امواتی که صالح و درستکار هستند به اندازه کافی برای خودشان توشه تهیه کرده اند اما افراد خطاکار دست خالی هستند.

وی افزود: طبق روایت، گناه ناخواسته‌ای که صاحبش نادم و پشیمان شود بهتر از عمل حسنه‌ای است که صاحبش را به غرور و تکبر بیندازد.

فرحزاد در ادامه گفت: خداوند پناهگاه گناهگاران و خطاکاران است و همواره شوق برگشت خطاکاران به درگاه خود را دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: یک زمانی است که ظالمی مثل صدام و… به هلاکت می رسد که جای شکر دارد اما یک زمانی در یک کشوری مردم دچار سیل و زلزله و … می‌شوند که نباید در این گونه موارد خوشحال شویم بلکه باید برای مردم هر کشوری طلب خیر نماییم.

وی تاکید کرد: تمام استغاثه‌های امام حسین(ع) در واقعه و حوادث کربلا در مقابل دشمن به خاطر ذلت و ضعف نبود بلکه تماما جهت هدایت دشمنان تا لحظات آخر بود.

استاد حوزه‌ علمیه یادآور شد: اگر والدین ما حتی کافر و… باشند احترام و اکرام آن‌ها بر فرزندان واجب است و مجاز نیست حرمت شکنی شود.