به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت‌ معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی ، بعد از نمازعشاء در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: لازم است نسبت امام‌حسین علیه‌السلام معرفت درستی پیدا کنیم چرا که تمام خصیصه‌های حضرت از اسرار الهی است.

مومنی تاکید کرد: تمام عناوین ، القاب و روایت‌هایی که در خصوص بکاء و زیارت حضرت وجود دارد همگی نشان دهنده مطالب مهمی است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وقتی نبی گرامی اسلام می فرماید «حسین» از من است این مسئله واضح است اما وقتی در ادامه می فرمایند من نیز از «حسین» هستم این جمله از اسرار الهی است.

مومنی افزود: هر کس با سید‌الشهدا ارتباط محبتی ایجاد کرده باشد به وادی محبت الهی وارد خواهد شد و رضوان الهی را کسب خواهد کرد چرا که حضرت محبوب خداوند است.

وی افزود: امام‌حسین علیه‌السلام کشتی نجات است و همگان می توانند وارد شوند چرا که کشتی نجات وظیفه‌اش این است که هر کس دارد غرق می شود آن را نجات دهد.

مومنی در ادامه گفت: کشتی امام‌حسین علیه‌السلام به سمت غرق شدگان خواهد رفت و بندگان خدا اگر می‌خواهند به سمت خدا بروند می توانند از طریق سید‌الشهدا این مسیر را طی نمایند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تاکید کرد: کشتی نجات وقتی می‌خواهد کسی را نجات بدهد از دین، مذهب و آئین غرق شونده سوال نمی‌کند و به گذشته انسان کاری ندارد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی انسان به کشتی نجات وارد می شود، کشتی نجات تمام خواسته‌های انسان را فراهم و به ساحل امن می رساند به همین خاطر کشتی نجات سیدالشهدا انسان را به ساحل امن الهی می‌رساند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دشمنان فکر می‌کردند با شهادت امام‌حسین علیه‌السلام همه چیز تمام خواهد شد اما در حقیقت دشمنان نابود شدند و نام حضرت برای همیشه ماندگار و زنده ماند.

مومنی یادآور شد: تمام اهل‌بیت(ع) مصائب سیدالشهدا را بیان و گریه می کردند و دیگران را نیز توصیه می‌کردند برای مصائب سید‌الشهدا گریه کنند و اشک بریزند به همین خاطر مصائب امام‌حسین علیه‌السلام گرچه هر سال تکرار می شود اما هیچگاه تکراری نمی‌شود و تازگی دارد.