به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در سوره توبه دستور داده است که با تقوا باشید و با صادقان همراهی کنید، اظهار کر: صادقان یعنی افرادی که رفتار و کردارشان و ظاهر و باطنشان هماهنگ است و آنچه را که می گویند باور دارند و به آن عمل می کنند.

وی با بیان اینکه اهل بیت علیهم السلام در رأس صادقان هستند، گفت: راه همراهی و معیت با اهل بیت علیهم السلام در آیه ۶۹ سوره مبارکه نسا بیان شده که خداوند فرمود برای همراهی صادقین باید مطیع خدا و رسول بود و همچنین در فراز پایانی زیارت اربعین برای همراهی اهل بیت علیهم السلام سه دستورالعمل داده است که اولین دستور همراهی قلبی، دومین دستور همراهی عملی و دستور سوم کمک و یاری اهل بیت علیهم السلام در رسیدن به اهداف ایشان است.

استاد حوزه علمیه همراهی قلبی را به معنی هماهنگی در بینش ها و گرایش ها دانست و افزود: امام حسین علیه السلام نسبت به یزید که جرثومه فساد در عالم بود تنفر داشتند و نمی شود که ما بگوییم که قلب ما با قلب ایشان هماهنگ است ولی نسبت به جرثومه های فساد در عالم نفرت و انزجار نداشته باشیم.

وی گفت: دومین دستور العمل برای معیت با اهل بیت علیهم السلام این است که کارهای ما هماهنگ با کارهای آنان باشد یعنی تمام حرکات و سکنات ما همانگ با اهل بیت علیهم السلام باشد، آنجا که آنها سکوت کردند ما نیز سکوت کنیم و آنجا که آنان فریاد زدند ما نیز فریاد بزنیم.

حاج ابوالقاسم افزود: امام مجتبی علیه السلام وقتی به یاد لحظه هایی می افتادند که باید در مقابل خداوند قرار بگیرند بلند بلند گریه می کردند، گاهی بیهوش می شدند، هر گاه برای نماز می ایستاند بند بند وجودشان در مقابل خداوند متعال می لرزید، هرگاه از بهشت و جهنم یاد می کردند مانند مار گزیده به خودشان می پیچیدند و از خدا بهشت را طلب می کردند، امام مجتبی علیه السلام اهل گره گشایی کریمانه بودند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما دچار مشکلات مختلف اقتصادی است، گفت: مسئولیت دولت نسبت به فقرا ما را از مسئولیتی که داریم مبرا نمی کند و هر کس به اندازه توان خود باید به فقرا کمک کند، یکی از نشانه های دنیا طلبی قطع رحم است تا مبادا آنها نیازی داشته باشند و از او طلب کمک کنند در حالی که اهل بیت علیهم السلام اینگونه نبودند.

استاد حوزه علمیه گفت: نمی شود که یک بانوی مؤمنه نسبت به حجاب و عفاف بی مبالات باشد و سستی کند و بگوید کارهای من هماهنگ با کارهای اهل بیت علیهم السلام است.

وی با بیان اینکه همانطور که افراد مأمور به معیت با آل الله هستند جوامع هم مأمور به معیت با آل الله هستند، گفت: حواسمان باشد جامعه ما را جامعه منفک از امام حسین علیه السلام نکنند و ارزش های اخلاقی را از ما نگیرند زیرا با گرفتن ارزش ها و زیر سؤال بردن قداست ها کاری می کنند که جامعه ما از امام حسین علیه السلام جدا شود.

وی با بیان اینکه سومین نکته برای همراهی با اهل بیت علیهم السلام این است که تمام تلاش خود را برای یاری اهل بیت علیهم السلام به کار ببندیم، ادامه داد: مأموریت پیامبر اسلام صلوات لله علیه و آله برپایی تمدن الهی در سطح جهان بوده و تمام ائمه علیهم السلام این مسیر را ادامه دادند و توسط حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف قرار است به سرانجام برسد.

وی گفت: اگر امروز شیعه در جهان مقتدر شده است به خاطر تدبیر هوشمندانه اهل بیت علیهم السلام است و ما باید این راه را ادامه دهیم و برای حکومت جهانی امام زمان عجل الله فرجه الشریف زمینه سازی کنیم و نسل خود را برای ظهور تربیت کنیم.