به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله‌علیها، حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: دلیل گسترش بهتان‌ها علیه امام‌حسن علیه‌السلام در جامعه مشروط به ریشه‌یابی کلی از رخدادهای تاریخی است که به زمان حیات رسول خدا بر می‌گردد.

وی افزود: محور اول اختلاف در امت اسلام، میزان محبت نسبت به نبی خدا بود که یک جریان معتقد بود رسول خدا در همه امور مقدم بر مومنین است اما جریان مقابل اینگونه نبود و رسول خدا را به عنوان انسان معصوم قبول نداشت.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: آیات فراوانی در قرآن کریم آمده است که عده ای دائما تصمیمات رسول خدا را غلط می دیدند با اینکه ظاهرا جزو مسلمین بودند و شهادتین بر زبان جاری ساخته بودند اما در هیچ جنگی شرکت نمی‌کردند و اگر هم شرکت می‌کردند به دنبال غنیمت بودند و در زمان سختی‌های جنگ به سرعت از معرکه جنگ فرار می‌کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: زمانیکه حضرت علی علیه‌السلام در جنگ احد به تنهایی از رسول خدا محافظت نمود خدا را شاکر بود که توانسته بود از نبی خدا محافظت کند در حالیکه دیگران اینگونه نبودند.

کاشانی تاکید کرد: در جنگ خیبر هر چه یهودیان در مقابل حضرت‌علی علیه‌السلام می‌جنگیدند کشته می‌شدند و بر تعداد کشته‌هایشان افزوده می‌شد به همین خاطر حضرت‌علی علیه‌السلام به دنبال این بود که آن‌ها جنگ نکنند تا بیشتر کشته نشوند و این هم از آقایی مولا بود.

وی افزود: کسانیکه محبت نسبت به رسول خدا نداشته باشد وقتی مشاهده کنند دیگران نسبت به رسول خدا محبت می‌کنند و در جهت حفظ جان رسول خدا فداکاری به خرج می‌دهند حمل بر ریاکاری می کنند به همین خاطر به اصحاب حقیقی رسول خدا طعنه می‌زدند و به دنبال شکست رسول خدا در تمامی وقایع بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: در جریان صلح حدیبیه کسانیکه در جنگ‌ها از معرکه گریخته بودند نسبت به رسول خدا نسبت ناروا دادند و فریاد زدند که این صلح یک ذلت برای امت اسلام است در حالیکه رسول خدا منتظر وعده الهی بود که محقق شد و فتح مکه صورت گرفت.

وی افزود: حضرت‌علی علیه‌السلام مرد عمل و میدان بود و هر زمان رسول خدا کاری به حضرت می‌سپرد بدون فتح و ظفر و اتمام کار برنمی‌گشت.