به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله‌علیها، حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: منافع صلحی که توسط امام حسن علیه السلام با معاویه به وقوع پیوست، در تاریخ مورد غفلت واقع شده است چرا که دستگاه تبلیغاتی بنی‌امیه درصدد انحراف اذهان شیعیان از منافع این آتش‌بس بود.

وی افزود: اختلاف اصلی در میان امت اسلام از همان زمان حیات رسول خدا آغاز شد چرا که قبیله‌گرایان همه چیز را قومی و عشیره‌ای می‌پنداشتند و نمی‌خواستند قبول کنند هم نبوت و هم خلافت به اهل‌بیت(ع) رسول خدا برسد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هنوز هم در میان امت اسلام کسانی هستند که تصمیمات جریان مقابل رسول خدا را تایید می‌کنند و در این خصوص کتاب می نویسند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: جریانی که بعد از رحلت رسول خدا به حکومت رسید معتقد بود رسول خدا بارها خطا نموده است و حتی در آخرین لحظات عمر رسول خدا تهمت هذیان‌گویی به رسول خدا زدند.

کاشانی تاکید کرد: جریانی که در مقابل اهل‌بیت(ع) به حکومت رسیدند به دنبال این بودند که حتی تطهیر اهل‌بیت(ع) در آیات قرآن کریم را بی‌ارزش و بی اعتبار نمایند و شخصیت حقیقی اهل بیت(ع) را از اعتبار و انحصار خارج نمایند به همین خاطر با افزایش انحصار «اهل‌بیت» به بنی هاشم و… تصمیم گرفتند تعداد «اهل‌بیت» را زیاد کنند و با توسعه کمی عنوان «اهل‌بیت» به این مسئله دامن زدند و با این کار شخصیت پنج تن آل عبا را به ظاهر شکستند.

وی افزود: حقیقت «اهل‌بیت» نبوت معنای دیگری دارد که نبی خدا برای تعریف «اهل‌بیت» حقیقی یک عبا بر سر پنج تن آل عبا کشیدند و به صورت انحصاری به جامعه معرفی نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: جریانی که بعد از رحلت رسول خدا حاکم شد تصمیم گرفت برای بی اعتبار نمودن اهل بیت تمام بنی هاشم را اهل بیت پیامبر معرفی نماید تا مردم به سراغ امام اصلی جامعه نروند.

وی افزود: جریان حاکم برای «اهل‌بیت» جایگزین درست کردند و برای اینکه مردم را به انحراف بکشند به جای معرفی حضرت‌علی علیه‌السلام به جامعه، «ابن عباس» عموی نبی خدا را عنوان بزرگ طایفه و از مصادیق اهل بیت(ع) معرفی نمودند.

کاشانی تاکید کرد: یکی دیگر از رفتارهای جریان حاکم بعد از رحلت رسول خدا این بود که کسانیکه می خواستند به سراغ حضرت‌علی علیه‌السلام  بروند، در تهدید و فشار قرار می‌دادند و تخریب می کردند اما کسانیکه به سراغ ابن‌عباس می‌رفتند آزاد بودند و در کنار حضرت‌علی علیه‌السلام افراد دیگری را ترویج نمودند و به عبارت دیگر اهل‌بیت سازی جعلی کردند.

وی اظهار داشت: خارج کردن اهل بیت از انحصار حقیقی «اهل بیت» باعث می‌شود امت اسلام از علم الهی امام محروم شود.