به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در ششمین شب عزاداری اربعین موکب آستان قم در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، با اشاره به اینکه زیارت ماثور که از زبان امام صادر شده بسیار مورد تاکید است، اظهار کرد: زیارت نوعی تکریم نسبت به رسول خدا و پیغمبر است و قرآن کریم نیز دستور به تکریم پیغمبر داده است و اگر نسبت به چیزی در دین امر شده حتما در آن خیر و مصلحتی است و در نقطه مقابل نیز هر چیزی که مورد نهی قرار گرفته نه تنها مصلحتی در آن نیست بلکه در آن ضرر هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: اهل‌بیت(ع) در درگاه الهی آبرومند هستند و هر کسی به این افراد متوسل شود به پروردگار نزدیک می‌شود و در زیارتنامه اهل‌بیت (ع) ما با ویژگی‌های بزرگان و معصومین(ع) آشنا می‌شویم.

سخنران موکب آستان مقدس قم گفت: زیارت امین الله از زبان امام سجاد علیه السلام برای امیرالمومنین علیه السلام است اما ما می‌توانیم این زیارت را برای همه اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم که ما در این زیارت از خداوند متعال درخواست‌هایی را مطرح می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه معرفت یافتن نسبت به خداوند متعال در زیارت امین الله مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: با معرفت یافتن از نعمت‌های الهی آگاه شده و برای حفظ و شکرگزاری آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

فلاحی امنیت، آرامش، اقتدار و عزت را از جمله نعمت‌های الهی دانست و گفت: رهبر مقتدر، با نفوذ کلام، مدبر و حکیم نعمت دیگری است که باید شکرگزار آن باشیم؛ در زمانی که بخش قابل توجهی از عراق دست داعش بود اگر تدبیر رهبری نبود معلوم نبود داعش تا کجا می‌توانست پیش برود و چه خطراتی برای جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی فاصله گرفتن از اخلاق دشمنان خداوند متعال را دیگر خواسته مطرح شده در زیارت امین الله دانست و گفت: حسادت یکی از ویژگی‌های اخلاقی ناپسند دشمنان خداوند است، یکی از بدعت شکنان صلوات بر محمد(ص) و آل او را ممنوع کرده بود و بنی امیه می‌گفتند که پیغمبر و علی(ع) با صلوات احساس عزت می‌کنند به همین علت مانع صلوات می‌شدند.

فلاحی با بیان اینکه حسادت به ابعاد شخصی محدود نمی‌شود، گفت: باید از زیارت‌ها استفاده کنیم و معنویت خود را ارتقا دهیم.