به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خیل جمعیت عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام در این روزها در مسیر نجف به کربلا درحال پیاده‌روی هستند و این جمعیت با نزدیک شدن به روز اربعین بیشتر و بیشتر می‌شود.

هر چند که هوای گرم عراق به معنای واقعی طاقت‌فرساست و طی کردن کیلیومتر‌های این مسیر با یک کوله‌پشتی پر از وسایل، زیر آفتاب سوزان جان را به لب می‌رساند اما عشق به زیارت امام حسین علیه‌السلام این سختی‌ را آسان می‌کند و صبر و تحمل زائر را بالا می‌برد.

خادمان موکب آستان مقدس قم نیز در این روزهای گرم برای راحتی بیش از پیش زائر تلاش و برای تحمل‌پذیرتر کردن گرما از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

سیستم‌های سرمایشی در بخش‌های مختلف موکب آستان قرار داده شده است تا دمای هوای موکب کاهش یابد در فضاهای باز نیز از پاردرچه‌های توری برای ایجاد سایه‌بان استفاده شده است.

با وجود گرمای هوا خادمان بخش‌های تخصصی موکب حرم از صبح تا شب با اشتیاقی به زائر خدمت می‌کنند که گویا زیر کولر گازی نشسته و گرمای هیچ تاثیری بر خدمت آن‌ها ندارد و این پایداری و نشاط خدام هم هیچ علت دیگری جز عشق و ارادت خاص به امام حسین علیه‌السلام ندارد؛ کسی که فکر و جانش درگیر خدمت به زائر و رفع دغدغه زائر است دیگر به هیچ چیزی فکر نمی‌کند.

در میان خدام موکب حرم بانوی کرامت خادمان آشپزخانه و نانوایی در کنار شله‌های آتش درحال پخت و پز هستند و سیستم‌های سرمایشی نیز از خنک کردن فضای آaپزخانه و نانوایی ناتوان است

در میان خدام موکب بانوی کرامت، خادمان آشپزخانه و نانوایی در کنار شعله‌های آتش در حال پخت و پز هزاران غذا و نان هستند کاری باید توسط ۲۰ نفر انجام شود را با تعداد انگشت شمار خود انجام می‌دهند؛ در این شرایط سخت وسایل سرمایشی هم در خنک‌سازی فضای خدمت آن‌ها ناتوان است.

خدام تاسیسات و بخش فنی موکب حرم نیز از تلاشگرانی هستند که باید از آن‌ها یاد کرد چراکه بیشتر در پشت بام موکب و فضاهای باز در معرض تابش شدید خورشید به دنبال تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمت به زائران هستند؛ با وجود گرمای شدید خادمان نه فقط گلایه‌ای ندارند بلکه همیشه لبخند روی لب‌های آنان نقش بسته و امسال برای توفیق خدمت در سال آینده آرزو می‌کنند و به قول یکی از آن‌ها «هر چقدر گرما شدیدتر ثواب و اجر خدمت بیشتر است.»