به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و‌المسلمین ناصر رفیعی شب گذشته بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت در ادامه سلسله مباحث صفات انسان‌های نمونه قرآنی، اظهار داشت: از مهم ترین صفات بندگان خوب خدا این است که به هنگام انفاق اسراف نمی‌کنند و بخل هم ندارند و بین این دو اعتدال برقرار می‌کنند.

وی افزود: فرهنگ دین اسلام یک فرهنگ میانه‌روی و اعتدال است چرا که در طول تاریخ تندروها و کندروها آسیب های زیادی به دین اسلام و جامعه وارد کرده اند و امروزه هم این افراد وجود دارند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: جریاناتی مثل غلوکنندگان و ناصبی‌ها هر دو جاهل هستند چرا که هر دو دچار افراط و تفریط شده اند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: اعتدال در زمینه‌های مختلف امری لازم است حتی اعتدال در زمنیه‌های اعتقادی هم باید وجود داشته باشد و نباید اهل بیت(ع) را تا حد خدایی بالا برد و از طرف دیگر اهل بیت(ع) را همانند انسان‌های عادی محسوب نمود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تاکید کرد: اعتدال در عبادت هم ضروری است و نباید عبادت انسان مانع امور دنیوی و کسب روزی حلال شود.

وی افزود: نبی گرامی اسلام کسانی که ازدواج نمی کردند، غذای خوب نمی‌خوردند و هر روز روزه می گرفتند را نهی نمود و آن ها را به سمت اعتدال گرایی در امور دینی و دنیوی رهنمون کردند.

رفیعی تاکید کرد: لازم است در تمام ادارات این کلمات را نصب العین خود قرار دهند چرا که دین اسلام دینی آسان و دین رافت است اما عده‌ای برعکس عمل می‌کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: اعتدال در اقتصاد یک مسئله مهم است و لزومی ندارد انسان تمام دارایی خود را به فقیر انفاق نماید و خود انسان بی پول شود چرا که بین ایثار و انفاق فرق وجود دارد و موضوع فعلی در شرایط عادی است.