به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد شب گذشته در محفل سخنرانی معارفی حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: در تمام غضب های الهی رحمتی واسعه نهفته است چرا که حاوی تربیت و هدایت انسان است و هشدارهای خداوند در حقیقت نجات دهنده انسان از هلاکت و انحراف است.

وی افزود: انسان هایی که وارد بهشت می شوند در آن جاودانه خواهند ماند و محال است از بهشت اخراج شوند، اما اگر انسانی وارد جهنم شود به صورت موقت است و بعد از پاک شدن از آن خارج خواهد شد.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: اینکه عده ای نیز در جهنم به صورت ابدی خواهند ماند به صورت موردی است و مربوط به کسانی است که دارای معاصی خاصی هستند.

فرحزاد تاکید کرد: بعضی مواقع انسان قصد گناه دارد اما خداوند به واسطه رحمت واسعه خود، مانع انجام گناه می شود و راه گناه را بر شخص مسدود می‌کند.

وی اظهار داشت: داستان «فضیل بن عیاض» نمونه بارز افرادی هست که قصد دزدی داشت اما به واسطه شنیدن آیه قرآن نادم گشته و مسیر هدایت را در پیش می گیرد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: وقتی انسان توبه حقیقی نماید سیئاتش مبدل به حسنات می‌شود که نشان دهنده رحمت واسعه الهی در حق بندگان خطاکار است.

فرحزاد تاکید کرد: نغمه‌های قرآنی و ادعیه تماما تارهای الهی است که خداوند به قلب بندگان می‌فرستد تا بندگان به سمت درگاه الهی بروند.

وی افزود: حضرت‌علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند تمام رحمت الهی با تمام درجاتش، زمانی برای انسان نازل می شود که انسان برای همه مخلوقات دعای خیر انجام دهد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: نبی گرامی اسلام با اخلاق و رحمت عام خود، عالم را متحول و انسان‌ها را به سمت اسلام هدایت نمود.