به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی واعظ امشب در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان اینکه اساس دین بر معرفت و شناخت است، اظهار کرد: رسول خدا(ص) تمام تلاش خود را به کار گرفت تا جهل و نادانی از بین رفته و آگاهی و شناخت جایگزین آن شود.

وی هدف قیام سیدالشهدا(ع) را نجات مردم از جهل، ضلالت و گمراهی دانست و اضافه کرد: مقدمه گمراهی جهل و شناخت نداشتن است.

سخنران مجالس مذهبی، با بیان اینکه همه ستمگران طی دوره‌های مختلف تاریخ به دنبال ناآگاهی و جهل مردم بوده‌اند، عنوان کرد: ستمگران می‌دانند که اگر مردم آگاه باشند نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند به همین علت ستمگر هیچگاه نمی‌گذارد که مردم مسیر حق را پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) برای افزایش معرفت و شناخت مردم نسبت به خداوند متعال تلاش می‌کنند و رسول خدا(ص) در جامعه جاهلیت پیامبر شد اما هیچگاه مردم را فریب نداد.

صادقی واعظ با تاکید بر اینکه هدف هیچگاه وسیله را توجیه نمی‌کند، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند اگر هدف حق و درست است باید مسیر و راه درستی برای رسیدن به آن انتخاب شود.

وی افزود: در جنگ خیبر قلعه‌هایی بود که یک به یک فتح شد تا رسیدند به قلعه آخر که دور تا دور آن را خندقی کنده بودند که هم عریض و هم عمیق بود و از طرفی غذای مسلمانان تمام شده بود و نیروها خسته شده بودند.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: ما از دینی سخن می‌گوییم که پیامبر و ائمه اطهار(ع) سعی کردند مردم با شناخت و آگاهی به سمت آن جلب و جذب شوند و به عنوان یک مسلمان و پیرو اسلام یکی از وظایف مهم ما این است که اگر دین دان هستیم دین‌دار باشیم.

وی عنوان کرد: ما نسبت به دین شناخت و آگاهی کامل نداریم و این شناخت نداشتن، موجب می‌شود که هر جایی هر اشکال و مسئله‌ای پیش می‌آید به دین نسبت می‌دهیم درحالی‌که اگر به زندگی افراد مراجعه کنیم متوجه می‌شویم که افراد هستند که به درستی به دین عمل نمی‌کنند.

صادقی واعظ گفت: فردی که دین را نقد می‌کند باید خودش توجه کند که آیا به دین و آنچه که خدا، پیامبر و ائمه اطهار(ع) گفتند پایبند بوده است یا خیر؟.

وی خاطرنشان کرد: وقتی با برخی از جوانان که در جوسازی‌ها با دین مخالفت می‌کنند گفت‌وگو می‌کنیم متوجه می‌شویم که این افراد شناخت درستی از دین ندارند و بنده این موضوع را با تحقیق عرض می‌کنم؛ ما به درستی دین را تبیین نکرده و به دنبال دلایل بی‌دینی هم نبوده‌ایم.

صادقی واعظ گفت: وقتی ما دین را به درستی تبیین نکردیم این می‌شود که فردی ضداسلام و دین است هر سخنی را به خورد جامعه و جوانان ما می‌دهد درحالی‌که رسول اسلام(ص) بنا را بر تبیین و روشن‌گری گذاشته است.

وی در اعتراض به آشوبگران گفت: اگر به دنبال عدالت و برپایی حق هستند چراکه به مقدسات دینی اهانت می‌کنند، اعتراض و انتقاد باید باشد چراکه گاهی رفتار برخی می‌تواند یک اساس را زیر سئوال ببرد و مطالبه‌گری نیز حق ما مردم است اما بنا نیست که بگوییم ما حق هستیم و با ادعای حقانیت حق دیگران را پایمال کنیم.

صادقی واعظ گفت: مدعی آزادی هستند اما چادر را از سر یک زن محجبه می‌کشند، مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات باشند اما بنا نیست که عده‌ای به این بهانه‌ها اساس اسلام، انقلاب و خون شهدا را زیر سئوال ببرند.

وی با بیان اینکه مردم ما امنیت، آسایش و رفاه می‌خواهند، گفت: هیچ کسی از آشوب و اغتشاش بهره نبرده است و تعجب‌آور است، برخی درحالی دم از حمایت مردم می‌زنند که ۱۷ هزار ایرانی را ترور کرده‌اند، منافقان امروز به مدعی آزادی تبدیل شده‌اند و سلطنت طلبان هم که دم از آزادی می‌زنند شکنجه‌ها و کشتارهای آنان هنوز از یادمان نرفته است.

صادقی واعظ گفت: هر چند مشکلات و گاهی هم برخی رفتارهای اشتباه وجود دارد اما باید بصیر باشیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم و مراقب باشیم که آنچه که با ریختن خون هزاران شهید به دست آمده از دست نرود.