به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت‌ معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در تاریخ موارد متعددی وجود دارد که زنان در کنار مردان موثر و نقش آفرین بوده اند.

مومنی تاکید کرد: روایت های متعددی در این زمینه وجود دارد که نقش آفرینی زنان را به تصویر کشیده است که نمونه بارز آن مادران گرامی حضرت موسی و حضرت عیسی علیهماالسلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: نبی گرامی اسلام بارها نقش آفرینی حضرت خدیجه سلام الله علیها را گوشزد نموده است اما امروزه دشمن کمر بسته فضای خانواده را نابود کند.

وی افزود: عده ای به عنوان کارشناس به دنبال این هستند که با نظریات غربی این پایگاه را متزلزل نمایند در حالیکه اسلام برای تشکیل، تثبیت و توسعه خانواده جامع ترین و کامل ترین دستوارت را بیان نموده است.

مومنی در ادامه گفت: پیامد غرب اضمحلال خانواده است که با متزلزل نمودن ستون خانواده کل خانواده را نابود می‌کند در حالیکه رکن اصلی هر خانواده در ابتدا زن و مرد و در نهایت نیز زن  و مرد هستند و فرزندان نیز چند صباحی مهمان خانواده هستند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تاکید کرد: حذف یکی از ارکان اصلی خانواده باعث می شود کانون خانواده از بین برود؛ زندگی تنهایی مرد با فرزند و زن با فرزند مخالف دستورات اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: سوق دادن افراد به تک زیستی و یا زیستن با فرزند بدون وجود رکن دیگر خانواده پدیده غرب است که باعث آسیب زندگی می شود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اخیرا گسترش زندگی مجردی در میان جوانان رواج یافته است که باعث آسیب در جامعه می شود و امنیت روانی جامعه را از بین خواهد برد.

مومنی یادآور شد: حذف فرزند و زیستن با حیوانات در مراحل بعدی تک زیستی، دنیای غرب است در حالیکه طبق دین اسلام تشکیل خانواده اولویت دارد.

وی افزود: باید در امر ازدواج و تشکیل خانواده فوق العاده دقت کرد تا مبادا در مراحل بعدی زندگی به سمت خطا برود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تثبیت خانواده فقط با اخلاق امکان پذیر است و باعث می شود کانون خانواده قوی تر شود و وجود فرزندان نیز باعث افزایش رزق و روزی خواهد شد.

مومنی خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه سلام الله‌علیها، دارای ویژگی های خاص است به همین خاطر باید در ازدواج یک سری امور در فرد باشد تا زوجین در زمان شروع زندگی دچار مشکل نشوند به همین خاطر باید کمالات اصلی و اساسی در فرد نهادینه شده باشد.

وی تاکید کرد: حضرت خدیجه سلام الله علیها جز نبی خدا همسری نداشته اند و جز از طرف رسول خدا صاحب فرزندی نشده است و حضرت اولین زن مسلمان است که به نبی خدا ایمان آورده و به امانت داری و صداقت شهرت داشته اند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین و برترین بانوی بهشتی و برترین همسرنبی خداست که اهل ایثار و فداکاری  بودند که برای دین اسلام از مال و جان و آبروی خود گذشت نمودند.

وی تاکید کرد: باید نگاه دختران و پسران در ازدواج نگاه سلوکی و معرفتی باشد و زمانی که زندگی را آغاز می کنند باید صبر و استقامت داشته باشند و دین همدیگر را تقویت نمایند.