به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد طی سخنانی ، بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: در ایام بسیار فرخنده و خجسته ماه ربیع الاول و در آستانه ولادت نبی گرامی اسلام و امام جعفر صادق علیه السلام هستیم.

وی افزود: شخصیت نبی گرامی اسلام آن چنان عظمت دارد که تمام عالم هستی محتاج نور ایشان هستند چرا که فیض اول در عالم خلقت وجود نبی گرامی اسلام است.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: مقام محمود و شفاعت بزرگ فقط مختص به رسول خداست و در روز قیامت خداوند آنچنان اجازه شفاعت به حضرت خواهد داد که حضرت راضی شود.

فرحزاد تاکید کرد: عطوفت و مهربانی انسان‌ها نسبت به همدیگر از سیره نبی خداست چرا که حضرت همواره هوای اصحاب و یاران خود را داشتند.

وی اظهار داشت: انسان‌های متکبر همواره در داخل خانه فقط دستور می‌دهند در حالیکه سیره نبوی خلاف این مسئله است و رسول خدا در کارهای خانه کمک حال اهل و عیال بودند و خود را به عنوان خدمت‌گزار اهل و عیال می‌دیدند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: لازم است که آقایانی که فرزند کوچک در منزل دارند کمک حال همسر خود باشند.

فرحزاد تاکید کرد: به فرموده امام صادق علیه‌السلام خانه ای که نام رسول خدا در آن باشد آن خانه دارای برکت خواهد بود.

وی افزود: طبق روایت نزدیک ترین افراد به درگاه الهی انسان‌های متواضع و دورترین افراد از درگاه الهی کسانی هستند که اهل غرور و تکبر باشند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بهشت مکان استقرار انسان های فروتن و جهنم مکان اسکان انسان‌های متکبر است و کسانی که حتی به اندازه سر سوزنی تکبر داشته باشند اجازه ورود به بهشت را نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: تکبر ریشه تمام رذائل اخلاقی و تواضع نیز ریشه تمام خوبی هاست.

فرحزاد تاکید کرد: بسیاری از نزاع ها و جدال ها به خاطر خود برتر بینی و تکبر است که نتیجه ای جز اختلافات در جامعه ندارد.