به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نوجوانان پسر قرآن آموز مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام محفل شعر خوانی «پیامبر مهربانی و امام صادق» را عصر روز جمعه در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار کردند.

در این محفل شعرخوانی، نوجوانان پسر در حضور اساتید، خانواده ها و زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت در وصف حضرت رسول صلی الله علیه و اله و امام صادق علیه السلام اشعاری را قرائت کردند.

برگزاری محفل مدیحه سرایی و مداحی در وصف رسول مهربانی و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از دیگر برنامه های این محفل معارفی بوده است.

بررسی نتایج آموزش های ارائه شده در عرصه مداحی به نوجوانان پسر و آشنایی نوجوانان با مهارت‌های میدان داری و جمع داری مجالس مداحی و عزاداری و مولودی خوانی اهل بیت علیه السلام و همچنین مشخص شدن توانمندی ها و نقاط ضعف و قوت نوجوانان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی مداحی از مهم ترین اهداف برگزاری این محفل شعر خوانی بوده است.

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام در ایام اربعین حسینی با راه اندازی کاروان قرآنی فاطمی متشکل از نوجوانان قاری ،حافظ و مداح و اجرای برنامه های قرآنی توانمندی نوجوانان ایرانی را در عرصه های قرآنی و مداحی به مسلمانان عراق وسایر کشورها نشان دادند.

حضور این نوجوانان تحت عنوان کاروان قرآنی فاطمی ضمن ترغیب خانواده ها در مسیر هدایت فرزندان کودک و نوجوان خود در عرصه قرائت، حفظ قران کریم و همچنین حضور در عرصه مداحی زمینه ترویج فرهنگ انس با قرآن را در کودکان و نوجوانان نسل جدید نیز فراهم کرد.

همچنین حضور نوجوانان قرآن آموز مرکز قرآن و حدیث در برنامه های قرآنی و معارفی ضمن معرفی فعالیت های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به خانواده ها کودکان و نوجوانان را در مسیر انس با قرآن راهنمایی و هدایت می کند.

لازم به ذکر است، کودکان و نوجوانان پسر شرکت کننده در دوره های قرآنی و مداحی مرکز قرآن و حدیث پس از شرکت در دوره ها و فراگیری آموزش و مهارت های لازم برای اجرای برنامه های مختلف در استان قم و سایر استان های کشور انتخاب شده و پس از رسیدن به درجه استادی در مرکز مشغول آموزش به دیگر کودکان و نوجوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی و معارفی می شوند.