به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، پس ار هجرت حضرت رسول صلوات الله علیه و آله به مدینه یکی از مهم ترین هجرت های سرنوشت ساز در تاریخ معاصر بشری، هجرت امام علی بن موسی الرضا به اجبار مامون به ایران و هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها برای دیدار امام رضا علیه السلام به ایران است.

هجرتی که نه تنها فرهنگ و تاریخ ایران را عوض کرد بلکه این هجرت از هجرت هایی بود که به واسطه شکل گیری انقلاب اسلامی بر محور آن و تشکیل حوزه های علمیه در شهر قم و پرورش علمای بزرگ اسلام بر گرد حرم بانوی کرامت و نشر اسلام اصیل و ناب محمدی از این شهر به سراسر عالم هستی از مهم ترین هجرت ها و اثرگذارترین هجرت ها در تاریخ معاصر بشر است.

هجرتی که در قرن ۲۱ و در عصر گذار از سنت به مدرنيسم در مقابل مکاتب مادی و بشری غربی همچون کمونیسم و لیبرال دموکراسی با ارزش ترین و مهم ترین مکتب فکری یعنی مکتب فکری اسلام اصیل محمدی بر محوریت ولایت فقیه عادل جامع شرایط را در عصر غیبت به جهانیان عرضه کرد و در مقابل نظام تک قطبی و چند قطبی جهانی، مکتب خدا محوری و خداباوری را در اوج سقوط بشر در مادیات به جهانیان عرضه کرد و به جهانیان نشان داد که در مقابل راه غرب و شرق راه و مرام دیگری نیز برای زیست وجود دارد و آن راه و مرام جمهوری اسلامی است.

براساس اهمیت تاریخی این هجرت سرنوشت ساز بانوی کرامت، همه ساله ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم به عنوان هجرت بستر ساز ظهور گرامیداشته می شود و فاصله ایام ورود تا رحلت شهادت گونه بانوی کرامت به قم به عنوان ایام معصومیه و روز قم با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و معارفی پاسداشته می شود و در این روز برنامه های متنوعی در راستای ترویج سیره و شخصیت بانوی کرامت و تبیین اهمیت این هجرت تاریخ ساز و انقلاب ساز در شهر قم برگزار می شود.

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام به عنوان رکن ترویج فرهنگ قرآنی و حدیثی در استان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در سال جاری همزمان با ایام سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم در بستر فضای مجازی در سطح ملی در راستای گرامیداشت این هجرت تاریخ ساز و انقلاب ساز و همچنین معرفی سیره فاطمی و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها به دختران ایران اسلامی و دختران مسلمانان جهان و در راستای معرفی الگو های شایسته به دختران جهان با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها پویش ملی «فرشتگان حجاب» را با هدف معرفی سیره و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها در عرصه حجاب و عفاف به دختران کودک و نوجوان برگزار می کند.

دختران گروه سنی ۳ تا ۱۷ سال با محورهای حفظ آیات حجاب و عفاف، ارسال نقاشی در مورد آیه حجاب( آیه ۳۱ سوره نور)، ساخت خلاقانه عروسک با حجـاب من و ارسال شعر در مورد حجـاب و تلاوت و حفظ آیه ۳۱ نور (امتیاز ویژه) می توانند در این پویش شرکت کنند.

به برگزیدگان در این پویش از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها هدایای تبرکی اهدا می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این پویش از ۲۸ مهر تا ۱۴ آبانماه سالروز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها فرصت دارند در این پویش ملی شرکت کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در پویش باید فیلم ها و آثار تولید شده خود را به شناسه @Quranharam در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

لازم به ذکر است، علاقه مندان در سراسر کشور برای کسب اطلاع از برنامه های معارفی و قرآنی مرکز قرآن و حدیث می توانند به آدرس Qhkarimeh.com مراجعه کنند.