به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام علی قاسمی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به حضور پر رنگ گردشگران خارجی از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: گردشگران خارجی هنگام حضور در حرم در قالب آشنایی با معماری اسلامی با معارف اسلامی نیز آشنا می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۴۰ هزار و ۶۱۵ گردشگر و زائر غیرایرانی مسلمان از ۵۷ کشور دنیا از حرم کریمه اهل بیت(س) بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۴۷۵ گردشگر خارجی غیرمسلمان و ۳۸ هزار و ۱۴۰ زائر خارجی مسلمان بودند.

وی تصریح کرد: به‌صورت میانگین سالانه ۲۳ هزار گردشگر از ۸۰ کشور دنیا به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مراجعه می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: همین که گردشگران خارجی می شنوند در محضر بانویی هستند که اهل علم و دانش بوده اند برایشان جذاب است و از اینکه ما مقام یک بانو را به این حد گرامی داشتیم و مردم ارادت خاصی به این بانو دارند تأثیر عجیبی روی آنها دارد.

وی ادامه داد: برای گردشگران خارجی از ادیان دیگر این موضوع که ما در ابتدای زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها به همه انبیاء سلام می دهیم جذاب است به صورتی که برخی از مقامات مذهبی غیر مسلمان خود را زائر معرفی می کنند و ارادت خاصی به این بانو پیدا می کنند.