به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم میرامام کارشناس معارفی حرم پیش از ظهر امروز در رواق حصرت خدیجه آستان مقدس حصرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: اولین عامل سعادت و کمال انسان و موجب قرب اوبه خداوند متعال علم و معرفت به ویژه معرفت به خدای یگانه به عنوان شرط لازم برای ایمان به خداوند، است؛ این مقام بزرگ به طور کامل در انبیای الهی، سپس در وجود امام و فرزندان آنان مشهود است.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در دامان پر مهر و محبت پدر بزرگواری همچون حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام تربیت یافته و در سایه‌سار برادری بی همتا مانند حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام ادامه زندگی دادند و روشن است که معرفت در وجود آن حضرت درحد و درجه بالایی بوده است و علاوه بر پیشینه خانوادگی موضوع محدثه بودن آن حضرت علامت عالم بودن این بانو بوده است.

میرامام ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قدری از جایگاه علمی و عرفانی برخوردار بودند که عالمه و محدثه از القاب ایشان است.

وی افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها راوی حدیث‌های منزلت، غدیر و فاطمیات و روایت‌های معراج پیامبر(ص)، تولد امام حسین علیه‌السلام، و دوستی اهل‌بیت(ع) بوده است.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت گفت: مورخان درباره جایگاه علمی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقل کرده‌اند که روزی عده‌ای از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسش‌هایی داشتند که می‌خواستند از محضر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام بپرسند اما حضرت درسفر بودند، ازاین رو آنان پرسش های خود را به صورت مکتوب به اهل خانه امام دادند و زمانی که برای دریافت پاسخ پرسش‌های خود به متزل امام مراجعه کردند امام همچنان در سفر بودند که در همین زمان حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ تمام پرسش‌ها را نوشته و تحویل آنان دادند.

وی افزود: شیعیان درمسیر بازگشت به وطن ، امام را زیارت کردند و سوال و پاسخ‌ها را برای تایید به حضرت نشان دادند و هنگامی که امام پاسخ‌ها را مشاهده کرد سه بار فرمودند (فداها ابوها) پدرش به قربانش باد.

این کارشناس معارفی گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها از پس آن همه ماجراهایی که در شب معراج به وقوع پیوست احادیثی را برگزیدند که مربوط به اثبات امامت علی علیه السلام به عنوان پایه گذار امامت شیعه است که این انتخاب نشان از آگاهی عمیق و ژرف آن بانو نسبت به اوضاع زمانه است.

خانم میرامام اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقویت ریشه‌های امامت و ولایت در د‌ل‌های مسلمانان به ویژه شیعیان آثار گرانقدر اهل بیت(ع) را در آن شرایط سخت به صورت حدیث نقل کردند از جمله اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها با استناد به سخنان مادرش حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نقل کرده است (من مات علی حب آل محمد مات شهیدا)) همانا هرکسی بامحبت آل محمد بمیرد شهید مرده است.