به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و‌المسلمین تراشیون شب گذشته در ادامه سلسله مباحث خانواده در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: یکی از مقدس ترین اجتماعات بشری، خانواده است که قدمتی در طول تاریخ دارد که خاستگاه رشد و تعالی انسان هاست.

وی افزود: شیطان نسبت به نهاد خانواده بسیار فعال است و شیطان صفتان که افکار انحرافی دارند تلاش می کنند نظام خانواده را نابود کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: هر کس کاری در راستای تقویت نظام خانواده داشته باشد قطعا در حال عبادت است و باعث می شود انسان در قیامت سربلند باشد.

وی افزود: بزرگترین مدافع و حامی خانواده در تاریخ عالم هستی نبی گرامی اسلام بودند که تمام قد از تشکیل خانواده و حفظ نظام خانواده دفاع کرده اند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: خانواده باید منشا رویش بندگان خدا باشد به همین خاطر باید توجه داشته باشیم چه چیزهایی باعث قوام خانواده می شود.

وی افزود: زوجین باید در طول زندگی مشترک نسبت به یکدیگر متعهد و به همدیگر اعتماد کامل داشته باشند.

تراشیون تاکید کرد: محیط خانه و خانواده را نباید کم اهمیت دانست و آن را به بازی گرفت بلکه نظام خانواده باید بر اساس یک منظومه فکری درست پیش برود.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: هر یک از زوجین باید طرف مقابل خود را به گونه ای مشاهده کند که تنها مرگ می تواند بین آن‌ها فاصله بیندازد.

وی تاکید کرد: اگر زن و شوهر حتی مشکلاتی باهم داشته باشند به راحتی مجوز جدا شدن از همدیگر را ندارند.

تراشیون خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) هیچگاه به زوجی توصیه طلاق نمی کردند و منظومه فکری دین اسلام نیز هیچگاه موافق طلاق نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: اولین آسیبی که امروز به زندگی‌ها وارد می شود بی‌مبالات بودن است و زوجین به جای صحبت با همدیگر زبان به فحاشی و توهین باز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خطایی از کسی سر بزند باید عذرخواهی کند چرا که این عذرخواهی باعث رشد انسان خواهد شد.

تراشیون تاکید کرد: نابلدی و عدم یادگیری صحیح اصول زندگی از دیگر آسیب‌های جدی در نظام خانواده است و عده ای حتی یک صفحه مطالعه در خصوص مباحث خانواده ندارند و فکر می کنند علم برخورد با همسر خود را دارند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: پیچیده ترین روابط انسانی در دنیا  در میان زن و شوهر است به همین خاطر اگر مطالعه صورت نگیرد آسیب جدی به نظام خانواده وارد خواهد شد.

وی افزود: اختلافات خانوادگی در سایه آموزش‌های صحیح کاهش پیدا می کند چرا که حدود هزار روایت در حوزه مباحث خانواده وجود دارد که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: منشا بسیاری از طلاق‌ها بی مبالاتی زوجین و عدم یادگیری مهارت‌های درست توسط زوجین است.

وی تاکید کرد: به دانش آموزان مسائل ریاضی یاد می دهند اما هیچگاه در مدارس نحوه کنترل هیجان، خشم، رفتار مودبانه در اجتماع  و خانواده را یاد نمی دهند.

تراشیون یادآور شد: زنان به جای اینکه ذهن خود را درگیر موضوعات کوچک و بی‌نتیجه کند باید به فکر تربیت درست فرزندان خود باشد.

وی افزود: والدین باید برای دختران و پسران خود قبل از ازدواج کتاب‌های مهارت‌های همسرداری بخرند نه اینکه دائما به فکر خرید موبایل و… باشند.

تراشیون در پایان گفت: بستر‌سازی برای رشد جوانان مکتب تشیع بسیار ارزشمند است به همین خاطر شیطان صفتان به دنبال متزلزل نمودن نظام خانواده هستند.