به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در شب میلاد امام یازدهم طی سخنانی بعد از نمازعشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد : دوران امامت امام حسن‌عسکری علیه‌السلام بسیار کوتاه بود چرا که حضرت حدود ۲۸ سال عمر نمودند و امامت ایشان نیز حدود ۶ سال بود.

وی افزود: لازم است در ایام میلاد اهل بیت(ع) آنگونه که شایسته است مجالس جشن و سرور برگزار شود و ایام شادی ها کمرنگ نشود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: سخنانی از لسان امام حسن عسکری علیه‌السلام وجود دارد که در این سخنان صفات شیعیان بازگو و بر اهمیت وظایف شیعیان تاکید شده است.

رفیعی تاکید کرد: یک شیعه نسبت به جامعه پیرامون خودش باید چگونه باشد؟، امام حسن‌عسکری علیه السلام در این خصوص می فرماید شیعیان علوی کسانی هستند که مردم را بر خود ترجیح می دهند و رفع مشکل از امورات مردم می کنند و جاهایی که خداوند دستور داده است همواره حضور دارند و جاهایی که خداوند نهی نموده است حضور ندارند.

وی یادآور شد: ملاک اصلی شناخت شیعه براساس این روایت این است که شیعه هیچگاه به دنبال محرمات نیست و همواره مطیع اوامر الهی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: امام صادق علیه السلام می فرماید شیعیان باید زینت ما اهل‌بیت(ع) باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ائمه معصومین هیچگاه در یک جامعه یکدست شیعی زندگی نکردند و هیچگاه یک شهر یکدست شیعه در اختیار اهل بیت(ع) نبوده است بلکه شیعه در کنار پیروان دیگر مذاهب  و دیگر فرقه‌ها زندگی کرده اند.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعیان و دیگر مذاهب اهل سنت هستند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می دانند نمی توانند نظام ایران را براندازی کنند چون زیرساخت‌های براندازی را ندارند به همین خاطر به دنبال ایجاد اختلاف بین مذهب‌های مختلف در ایران هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: دشمنان چون قدرت براندازی ندارند به دنبال ایجاد زخم‌های مختلف بر پیکره جمهوری اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: امام حسن‌عسکری علیه‌السلام درنامه ای به شیعیان می نویسد اگر کسی از تقوا و اخلاق حسنه از جمله راستگویی و امانتداری بهره‌مند باشد این شخص شیعه است و مایه خوشحالی من خواهد شد.

رفیعی تاکید کرد: دینداری حقیقی این است که انسان دین را با تمام فروع و اصولش قبول کند نه اینکه سلیقه ای عمل کند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: حفاظت، صیانت و مواظبت از امام زمان علیه‌السلام بر عهده امام حسن عسکری علیه السلام بود که حضرت با حساسیت خاصی این مسئله را عهده دار شدند و جامعه شیعی را نسبت به مسئله مهدویت آماده کردند.