به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در مراسم تعویض پرچم گنبد مطهر حرم بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها یک بانوی جهادگر بودند که با هدف دفاع و ملاقات امام غریبش از مدینه به سمت خراسان حرکت کردند، اظهار کرد: وقتی کاروان بانوی کرامت به نزدیکی قم می رسد مأمون دستور می دهد که افرادی به کاروان ایشان حمله کنند تا مانع رسیدن ایشان به برادرشان و قدرت گرفتن امام رضا علیه السلام شوند.

وی با بیان اینکه جوانان کاروان حضرت معصومه سلام الله علیه

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با ایام سوگواری رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کاروان سفیران کریمه با حضور معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در منزل طلبه شهید آرمان علی‌وردی حضور یافت و یاد و خاطره شهید علی وردی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در این دیدار ضمن تبریک و تسلیت شهادت آرمان علی‌وردی، با اهدای هدایا و متبرکات فاطمی از مجاهدت و صبوری خانواده معظم این شهید مدافع امنیت تجلیل کرد.

این دیدار که در راستای بزرگداشت و تجلیل مقام شهید آرمان علی‌وردی انجام شد با تقدیم ‌پرچم متبرک حرم مطهر بانوی کرامت و نشان فاطمی به خانواده این شهید همراه بود.

ا در مقابل چشمان حضرت به شهادت رسیدند، گفت: شهید شدن و در راه امام جان شیرین را فدا کردن در تاریخ شیعه سابقه بسیاری دارد و این بانوی غم دیده و مصیبت زده فرمودند من را به قم برسانید زیرا قم جایگاه ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام است و مردم قم از ایشان تجلیل و تکریم کردند و  بعد از چند روز اقامت در قم در مثل فردایی در سن ۲۸ سالگی از دنیا رفتند.

استاد تفسیر قرآن کریم با تأکید بر اینکه برخی معتقدند که این بانو به واسطه سمی که مأموران مأمون به ایشان داده بودند به شهادت رسیدند، گفت: تعظیم و تجلیل ما از حضرت معصومه سلام الله علیها چند نکته دارد که اولین نکته و پیام آن ادای احترام به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام است که خدا در قرآن دستور به مودت و محبت اهل بیت داده است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها مورد احترام و توجه ویژه اهل بیت علیهم السلام بوده اند، افزود: امام صادق علیه السلام درباره جایگاه این بانو در میان اهل بیت علیهم السلام سالها قبل از ولادت این بانوی مکرمه و پدر بزرگوارشان فرمودند برای خدا حرمی است و آن مکه است، برای پیامبر صلوات الله علیه و اله حرمی است و آن مدینه است، برای امیرالمؤمنین علیه السلام حرمی است که آن کوفه است و برای ما اهل بیت حرمی است که آن قم است.

حاج ابوالقاسم ادامه داد: امام صادق علیه السلام سالها قبل از ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها فرمودند در آینده بانویی از فرزندان من در این شهر دفن می شود که نامش فاطمه است، هر کسی به زیارت این بانو بیاید بهشت بر او واجب است.

وی با بیان اینکه پیام دوم این مراسم ادای احترام به خود این بانوی مکرمه و مجلله است، گفت: امام رضا علیه السلام درباره زیارت این بانو فرمودند هر کس به زیارت خواهر من در شهر قم برود بهشت از آن او است و امام جواد علیه السلام فرمودند هر کس به زیارت عمه من در قم برود بهشت از آن او است.

وی با بیان اینکه بزرگان ما نیز در مدح این بانوی بزرگوار مطالب ویژه‌ای گفتند، گفت: امام خمینی(ره) می فرمود هر وقت در قم مشکلی برای من ایجاد می شد به حرم می رفتم و متوسل به این بانو می شدم و خدا گره از کار من باز می کرد؛ آیت الله بهجت و آیت الله مرعشی نجفی سالهای سال نماز صبح خود را در حرم مطهر بانوی کرامت اقامه می کردند و ملاصدرا از علمای برجسته اسلام است که از کهک به قم می آمد تا مشکلات علمی خود را با توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها بر طرف کند.

استاد حوزه علمیه افزود: پیام سومی که باید در این مراسم به آن توجه شود این است که در دورانی که عده ای به نام زن به زن خیانت می کنند، به نام زندگی، زندگی را بر مردم حرام کرده اند و به نام آزادی به دنبال اسارت زنان پاکدامن این ملت هستند، تجلیل ما از حضرت معصومه سلام الله علیها و جایگاه ایشان در ایران، بیان می کند که نگاه اسلام نسبت به زن از مکاتب دیگر جلوتر است و تکریم زن جزو اصول اصلی نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه در نگاه اسلام زن کسی نیست که عفتش به تاراج رفته است، گفت: زن یعنی آسیه که خداوند در قرآن او را الگوی زنان و مردان مؤمن قرار داد و با وجود این که زیر شکنجه رفت اما دست از ایمانش نکشید؛ زن یعنی حضرت خدیجه که همه دارایی و اعتبار خود را برای اسلام داد و ایمانش سست نشد، زن یعنی حضرت مریم که خداوند پیامبر خود را با نام او معرفی می کند و زن یعنی زینب که در عاشورا جلوه گر می شود.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه زن در نگاه ما محترم است و بدون زن نمی توان زندگی کرد، افزود: هر آزادی که انسان را به آزادگی نرساند جز اسارت چیز دیگری نیست و آزادی دروغین غرب به دنبال تبدیل زن به کالا برای فروختن بیشتر و شهوترانی مردان بوالهوس است.

وی با تأکید بر اینکه زن برای ما عزیز است و در متن زندگی قرار دارد، گفت: زن در اسلام الگویی مانند حضرت فاطمه سلام الله علیها دارد که در حدیث کسا وقتی خدا می خواهد اهل بیت علیهم السلام را معرفی کند فاطمه را محور قرار می دهد؛ زن یعنی بانوی بزرگواری که در راه مولایش برای دفاع از امامش سینه اش را پشت در سپر می کند.