به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت‌ معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی، در شام رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت اظهار داشت: برای سلوک الی الله بی تردید باید انسان از طریق اهل بیت(ع) وارد شود و برای تقرب به خدا باید متوسل به وسیله شود.

مومنی تاکید کرد: مفسرین حقیقی قرآن کریم «وسیله» را اینگونه بیان کرده اند که وسیله ارتباطی میان بندگان و خداوند، ما اهل بیت(ع) هستیم. در زیارت نورانی جامعه کبیره وجود اهل بیت(ع) واسطه حقیقی معرفی شده است و امضای امام معصوم شرط سلوک الی الله است.

این سخنران افزود: نبی گرامی اسلام معرفت حقیقی نسبت به خداوند ، اقرار به نبوت و محبت اهل‌بیت(ع) را شروط اصلی سلوک الی الله می داند.

وی افزود: زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله‌علیها از لسان امام معصوم صادر شده است که نشان دهنده جایگاه عظیم این بانوی بزرگوار است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: برای درک آثار پر‌برکت زیارت و همچنین درک محتوای زیارت این بانو باید آداب خاصی رعایت شود چرا که عالی ترین معارف شیعه در این زیارت نامه ذکر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و جانبازی و شهادت مظلومانه نیروهای امنیتی در راستای حفظ امنیت کشور خاطر نشان کرد: قریب به ۲۳۰۰ خانواده فراجا الان در کنار بستر عزیزانشان در حال پرستاری هستند، با این حال شاهدیم امام جمعه مسجد مکی زاهدان نسبت به مواضع اشتباه خود پافشاری می کند.

مؤمنی خطاب به وی اظهار کرد: شما قبل از انقلاب چه چیزی داشتید؟ مسجد داشتید؟ مدرسه داشتید؟ الان به برکت انقلاب اسلامی ایران همه چیز دارید اما همچنان دست از سخنان خود نمی کشید. اگر مدعی هستید اطرافیان شما مظلوم هستند، چرا به صورت مسلح به سمت نیروهای انتظامی تیراندازی کرده اند؟

وی افزود: باید علمای اهل سنت مراقب این اختلاف افکنی‌ها باشد و متوجه بشوند که چه کسی دارد بین مذاهب اختلاف می‌اندازد.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به موضع اخیر امام جمعه مسجد مکی زاهدان مبنی بر برگزاری رفراندوم و مواضع تفرقه انگیز وی گفت: او اصرار دارد که با نظارت نهاد‌های بین المللی رفراندوم برگزار شود که این سخنان درد بزرگی است. چه رفراندومی بهتر و بزرگتر از تشییع حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی‌های بزرگ و کوچک در شهرهای مختلف ایران؟

وی اضافه کرد: چرا در مقابل جنایات حرم شاهچراغ سکوت نمودید و در مقابل شهادت نیروهای انتظامی و بسیج که در راه حفظ امنیت کشور مظلومانه به شهادت رسیدند اصلا حرفی نزدید؟

مؤمنی با بیان این که اگر کسی سلاح به دست بگیرد و شروع به تیراندازی به سمت نیروهای انتظامی کند حکم محارب را دارد، تاکید کرد: طبق آیات قرآن کریم کسانیکه محاربه کنند باید با آن ها برخورد جدی شود مگر اینکه شخص محارب توبه نماید و خود را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید برخورد جدی با عوامل اصلی اغتشاشات و تحریک کنندگان داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خطاب به امام جمعه مسجد مکی زاهدان و افرادی که موجب تحریک دیگران برای ایجاد اغتشاش می شوند، گفت: خط قرمز ما اسلام ، قرآن و رهبری است و اخطار می دهیم در این خطوط قرمز ورود نکنید و نسبت به اطاعت از حاکمیت خود را موظف بدانید.

وی افزود: ما همه در یک مملکت زندگی می کنیم، چرا کاری می‌کنید دل ما به درد بیاید؟ آیا شما نمی‌دانید پشت مرزهای ایران، اسرائیل ، آمریکا و داعش به کمین نشسته‌اند؟