به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بر اساس روایات دورترین افراد از درگاه الهی کسانی هستند که دارای تکبر می باشند و نزدیک‌ترین افراد به درگاه الهی انسان های متواضع هستند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند مستکبرین را دوست ندارد چرا که استکبار و فرعونیت باطنی باعث می شود انسان از مسیر هدایت دور شود.

فرحزاد تاکید کرد: وقتی فکر انسان تبدیل به یک اعتقاد و نظریه شود دیگر قابل اصلاح نخواهد شد و باعث می شود انسان دیگر انتقاد پذیر نشود و برای خود جایگاه پوشالی درست کند.

کارشناس مذهبی آستان‌مقدس حضرت‌معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: عده ای انتقاد به دیگران را آزاد می دانند اما انتقاد از خود را ممنوع می دانند و با کوچکترین انتقاد زمین و هوا را به هم می ریزند.

وی افزود: خود برتر‌بینی مانع ورود انسان به بهشت است چراکه جایگاه متکبران جهنم است و راهی به سوی بهشت نخواهند داشت.

فرحزاد در ادامه با بیان این که بی انصافی در جامعه غوغا می کند و عده ای از درد مردم کاسبی می‌کنند، گفت: وقتی انسان خود را بالاتر از آن چیزی که هست قرار بدهد زمین خواهد خورد.

وی تاکید کرد: ائمه معصومین خواسته‌های مراجعین را بدون هیچ منتی برآورده می کردند و با همگان در کمال تواضع و فروتنی برخورد می کردند.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: حکمت و علم الهی در قلب‌هایی که متواضع و نرم هستند رویش خواهد داشت.

وی اظهار داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها، امامزاده ای است که بر اساس فرموده امام صادق علیه السلام تمام شیعیان به شفاعت این بانوی بزرگوار داخل بهشت خواهند شد.