به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و‌المسلمین علیرضا تراشیون شب گذشته بعد از نماز عشاء در ادامه سلسله مباحث خانواده در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی در پیچ تاریخی امروز بشر این است که نظام سلطه علاوه بر اینکه به دنبال سلطه اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی است به دنبال سلطه تربیتی نیز است.

وی افزود: نظام سلطه به دنبال این است خانواده ها به دنبال تامین مادیات باشند و پدر و مادر به دنبال رفع نیازهای عادی و زیستی فرزندان خود باشند و خوراک فکری و تربیتی فرزندان را نظام سلطه تامین کند و نهایتا انسان ها چیزی بشوند که نظام سلطه می خواهد.

وی افزود: دهکده جهانی همان چیزی است که نظام سلطه به دنبال آن است چرا که خوراک های فکری و فرهنگی را برای انسان تامین می کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: وقتی ما وارد قلمرو فکری دنیای غرب می شویم متوجه می شویم افکار آن ها آلوده است.

وی افزود: نظام سلطه به دنبال انسان محوری و جدایی از خدا محوری است که امروزه هم برخی از روشنفکرها به آن دامن می زنند.

تراشیون تاکید کرد: لذت محوری از دیگر ویژگی های نظام سلطه و دنیای غرب است و نظریه پردازان آن ها نیز همین مسئله را دنبال می کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: درنظام سلطه سود و منفعت فردی را به عنوان یک موفقیت می شمارند و انسانی که از نظر مالی پیشرفت نموده است را به عنوان الگو معرفی می کنند در حالیکه دین اسلام اینگونه نمی داند بلکه انسان های ثروتمند را به ساده زیستی توصیه می کند.

وی تاکید کرد: تنوع طلبی و درگیر نمودن انسان به تنوعات دنیایی از دیگر سیاست های نظام سلطه است.

تراشیون خاطر نشان کرد: دنیای غرب یک باغ وحش منظم است و کسانی متمدن هستند که بتوانند با الگوی نظام سلطه زندگی کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بر اساس دین اسلام، انسان برای عبادت خلق شده است در حالیکه دنیای غرب به دنبال مادیات است.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های نظام سلطه مدگرایی است به گونه ای که تمام افکار مردم را به سمتی می برند که تمام تلاش خود را معطوف به پوشش های متنوع نمایند.

تراشیون تاکید کرد: رویکرد سبک زندگی غربی این است که گناه را یک مسئله عادی جلوه کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: یکی از بزرگترین تهدیدات که نسل ما را هدف گرفته، کم نمودن تعلقات در درون خانواده است که بروز خانه های مجردی از مصادیق این مسئله است.

وی افزود: نظام سلطه با ارائه کتاب، مقاله، فیلم و… تلاش می کند در لایه های زیرین جامعه سبک غلط و آلوده خود را نهادینه کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: والدین این توانایی را دارند که نسل امروز را از نظر اعتقادی و فرهنگی برای پنجاه سال آینده بیمه کنند اما شرط هایی دارد.

وی تاکید کرد: باید با شاخصه‌هایی که تربیت فرزندان را تقویت نماید آشنا باشیم و راهکارهای آن را به درستی ارائه کنیم.

تراشیون یادآور شد: نظام سلطه به دنبال از بین بردن هیئات مذهبی، حجاب، مجالس معارفی و… است چرا که دشمن می داند این مجالس هست که می تواند نسل را بیمه کند.

وی افزود: تقویت اراده فرزندان، افزایش تلاش و تاب‌آوری، دوری از راحت طلبی و تربیت نسل مقاوم، تقویت اعتماد به نفس و تربیت فرزندان فعال و پیشرو از جمله راهکارهای حفظ فرزندان از آسیب‌هاست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: امروزه باید مادران به معنای واقعی کلمه مادری کنند و جهاد تربیتی انجام دهند.