به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت‌ معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شب گذشته طی سخنانی، بعد از نمازعشاء در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بر اساس حکم قرآن کریم شیطان دشمن قسم خورده انسان است و تلاش می کند انسان را از مسیر درست منحرف کند.

مومنی تاکید کرد: شیطان به دنبال فرصت است برای نفوذ به باطن انسان تا انسان را گرفتار گناه کند و سپس بعد از آن هم انسان را رها نخواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وقتی انسان بداند یک دشمن قسم خورده ای به نام شیطان دارد عقل حکم می‌کند مراقب باشد چرا که شیطان از تمامی جوانب به انسان حمله می کند.

مومنی افزود: یکی از حربه های بسیار مهم شیطان خارج کردن انسان از وادی شکر و سوق دادن به وادی ناسپاسی است.

وی افزود: انسان باید مقابل رفتارهای شیطان تقوای خود را تقویت و با احتیاط کامل در دنیا حرکت کند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تاکید کرد: شیطان حربه بسیار مهمی دارد و با آن حربه داشته‌های انسان را بی مقدار و نداشته های انسان را بسیار بزرگ جلوه می دهد و نیمه خالی لیوان را در نظر انسان برجسته می کند.

وی خاطر نشان کرد: به حکم عدل الهی آنچه که خداوند به انسان داده است بیشتر و بزرگ‌تر از آن چیزی است که به انسان داده چرا که انسان ها غرق نعمت الهی هستند اما توجهی ندارند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: انسان باید به صورت مستمر در ابتلائات و کاستی‌ها با تمام وجود شاکر درگاه الهی باشد؛ وقتی انسان بتواند شاکر درگاه الهی باشد در حقیقت مانع وسوسه‌های شیطان شده است.

وی افزود: نبی گرامی اسلام به حضرت علی علیه‌السلام توصیه فرمودند هر صبح به محض باز نمودن چشمان، حمد الهی را به جا بیاورید.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شکر الهی تنها با زبان کافی نیست بلکه عبادت عملی لازم است و انسان باید با خواندن نماز، شکر عملی را به جا بیاورد و سپس با زبان خود شاکر درگاه الهی باشد.

مومنی در ادامه گفت: اگر انسان با زبان خود شاکر نعمات الهی باشد و دستان خود را به سمت درگاه الهی دراز کند هیچگاه نیازمند بندگان نخواهد شد.

وی تاکید کرد: بعضی از انسان‌ها همانند جنازه متحرک هستند و قلب‌هایشان زنگار گرفته است چرا که دچار معاصی هستند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آن جوانی که زنجیر به دست گرفته و مستقیم بر صورت مامور نیروی انتظامی می زند یک ناجوانمردی است که دچار مردگی قلب شده است.

وی تاکید کرد: کسی که قلبش زنده باشد هیچگاه مال حرام نخواهد خورد و به کسی ظلم نمی‌کند.

مومنی خاطر نشان کرد: انسان باید برای ستارالعیوب بودن خداوند به صورت مستمر شاکر درگاه الهی باشد چرا که اگر اینگونه نبود وجهه انسان نزد مردم مفتضح می شد.