به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در آیین رونمایی از کتاب «قسم به عشق به نام تمام مادرها» که ظهر امروز در پروهشکده علامه طباطبایی برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها که به روز پرستار نامگذاری شده است، اظهار کرد: خدمت و مراقبت از بیمار و افراد نیازمند کاری مادرانه است و از جایگاه رفیعی در دین ما برخوردار است.

وی با اشاره به تعبیر پیامبر صلوات الله علیه و اله که به دختر خود لقب «ام ابیها» را دادند، ابراز کرد: پرستاری در واقع یک شغل مادرانه است و حضرت زینب سلام الله علیها در سراسر زندگی خود هم برای مادر خود در ایام بیماری بعد از رحلت پیامبر(ص)، هم برای پدر خود بعد از شهادت مادر، هم برای برادران خود و هم برای امام سجاد علیه السلام مادرانه پرستاری کردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مادر در عرف چیزی فراتر از به دنیا آوردن فرزند است، گفت: افرادی که خدمات مادرانه به انسان ها می دهند حتی اگر مادر شناسنامه ای هم نباشند مادر معنوی محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: مادر ستون خیمه خانواده است و به برکت ستون است که بنای ارزشمند خانواده پا برچا است از این رو مادران مسئولیت سنگین و اجر فراوانی در نزد خداوند دارند.

سعیدی با بیان اینکه مادران در حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نقش مؤثر و پر رنگی دارند، گفت: همه اقشار جامعه باید همت کنند که ستون خیمه خانواده آسیب نبیند زیرا اگر خانواده آسیب ببیند مشکلات زیادی گریبانگیر جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این تعبیر پیامبر صلوات الله علیه و آله که فرمودند بهشت زیر پای مادران است، افزود: بهشت آرزوی همه بندگان خداست و این آرزو در این دنیا زیر پای مادران است.