به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در آیین رونمایی از ۱۲ اثر پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم اقامه عزا برای اهل بیت (ع) باید از نقش و تأثیر آنها سخن گفت زیرا آن بزرگواران در هر زمانی متناسب با همان زمان عمل می کردند ولی هدفشان مشترک بود.

وی با بیان اینکه ما باید در پژوهش های خود با تأسی از رفتار اهل بیت (ع) در هر زمان ثمره متناسب با همان زمان را بیان کنیم، گفت: باید پژوهش‌های ما با حرم، زائر و مجاور سازگاری داشته باشد و متناسب با هر کدام آثار پژوهشی ویژه‌ای را داشته باشیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خدمت به حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک بانو وظیفه سنگینی را بر عهده ما گذاشته است، گفت: باید پژوهش های ویژه بانوان در این آستان مقدس انجام شود و نباید نسبت به این رسالت خود غفلت کنیم.

وی یکی دیگر از جنبه‌های پژوهش در آستان مقدس بانوی کرامت را برآوردن انتظارات ولی امر مسلمین از این آستان مقدس دانست و افزود: اگر مجموعه فرمایشات مقام معظم رهبری و سایر علما و مراجع عظام تقلید در باب زیارت و حرم جمع آوری شود بستر پژوهشی مناسبی را به پژوهشگران می‌دهد.

سعیدی با بیان اینکه خداوند می‌خواهد در مکان های مقدسی مانند حرم اهل بیت(ع) ذکر و یاد الهی گفته شود، گفت: پژوهش های ما نباید بازاری باشد بلکه باید الهی باشد و انتظارات خدا و اهل بیت (ع) در آن در نظر گرفته شود.