به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۶۱ سوره توبه اظهار کرد: از صفات پست منافقان نسبت به پیامبر صلوات الله علیه و آله آزار و اذیت زبانی آنها بود چراکه حضرت را با بد زبانی و اهانت اذیت می کردند.

وی با بیان اینکه منافقان انتظار داشتند که پیامبر هر پیشنهادی را از آنها دریافت می کند بپذیرند و به سخن دیگران گوش ندهند، افزود: منافقان وقتی می دیدند که پیامبر هم به سخن آنها و هم به سخن دیگران گوش می دهند به ایشان اهانت می کردند و گمان می کردند که پیامبر انسان خردورز و هوشمندی نیستند زیرا به حرف همه گوش می دهند و شایستگی رهبری جامعه را ندارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه گوش دادن ظاهری به حرف دیگران به سود جامعه است، گفت: شنیدن کلام همگان به معنای پذیرش گفته همگان نیست بلکه پیامبر صلوات الله علیه و آله با وجود اینکه برای همه افراد جامعه گوش شنوایی داشتند اما فقط سخن مؤمنان راستین را باور می کردند و مقاصد الهی را در جامعه پیاده می کردند.

وی در خطبه دوم با اشاره به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: ما باید در تأسی به آن بانوی بزرگوار بکوشیم و با بررسی سیره زندگی ایشان در همه عرصه های زندگی فردی و اجتماعی از جمله عبادت، تربیت فرزند، خانه داری، شوهرداری و مبارزه با جریان های مشکوک سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

سعیدی سبک مبارزه حضرت زهرا سلام الله علیها با جریان نفاق و منحرفان را درس بزرگی برای ما دانست و گفت: دفاع از ولایت و نوع مبارزه ایشان با جریان نفوذ از درس های مهم حضرت زهرا سلام الله علیها است.

دشمن می خواهد مردم را به جان هم بیندازد

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد در مقوله حجاب با یک تیر چند نشان را بزند، گفت: دشمن به دنبال این است که بی حجابی را نشان اعتراض ملی و از مقوله فرهنگی اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کند و سپس با حساس کردن فضای دینی جامعه متدینان را به عکس العمل انفعالی وادار کند و مردم را به جان هم بیندازد.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه تهاجم فرهنگی از سالها قبل از ابزارهای دشمن بوده و این حربه دشمن هیچ گاه از سوی دستگاه های ذیربط جدی تلقی نشده است گفت: رهبر معظم انقلاب نسب به این شرایط در بیانات خود فرمودند دعوا بر سر مسئله باحجاب و بدحجاب نیست، دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست، بحث سر اصل استقلال، ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد ما را به خطای راهبردی در تشخیص اولویت های کشور و نظام مبتلا کند، افزود: در این شرایط باید هوشمندانه عمل کنیم و از هر سخن و موضعی که به نفع و تکمیل کننده نقشه دشمن است باید پرهیز کنیم.

اولویت اصلی کشور حفظ وحدت و اتحاد مردم است

سعیدی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها درس لحظه شناسی به ما می دهند، گفت: همانطور که اولویت قیام حضرت زهرا سلام الله علیها حفظ وحدت امت بود در کشور ما هم اولویت با حفظ وحدت کلمه و اتحاد مردم با مسئولان و مسئولان با مردم است زیرا وحدت به کشور اقتدار می بخشد و باید این اقتدار را حفظ کنیم.

وی در پایان نیز با اشاره به میلاد حضرت مسیح در ۴ دی ماه گفت: امام رضا علیه السلام در یکی از مناظرات خود به جاثلیق مسیحی فرمودند «به خدا قسم ما به پیامبری حضرت عیسایی باور داریم که به پیامبری حضرت محمد صلوات الله علیه و اله باور داشت» بنابر این ما نیز میلاد این پیامبر خدا را به مسیحیان ایران و سراسر جهان تبریک می گوییم.