به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام علی اشرف عبدی در گفت‌وگویی خبری، اظهار کرد: امیرالمومنین، امام علی علیه‌السلام می فرمایند «تمام کارهای خیر و حتی جهاد در راه خدا، نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مثل رطوبت دهان است نسبت به آب دریا » و امام در اهمیت اجرای این فریضه تأکید می کنند که «اگر در جامعه ای رسالت امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود اشرار و فاسدان بر آن جامعه حاکم می شوند».

وی اضافه کرد: از آنجایی که بر اساس نص صریح قرآن و کلام معصومین علیهم السلام اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت ویژه ای برای سلامت جامعه برخوردار است و از مهم ترین نمونه های تاریخی برای اثبات این موضوع دوران امامت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا است؛ چرا که در این دوره تاریخی با تعطیل شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی توجهی مسلمانان نسبت به زیرپا گذاشتن دستورات اسلام، یزید به عنوان حاکمی که حتی در آشکار فسق و فجور می کرد بر مسلمانان و جامعه اسلامی حاکم شد و زمانی که امام حسین علیه السلام به عنوان رهبر جامعه اسلامی با خواسته های او مخالفت کرد به بدترین شکل ممکن در تاریخ بشریت امام حسین علیه السلام و اصحاب ایشان را به شهادت رساند.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: در تاریخ معاصر نیز بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیامدهای بسیاری برای جامعه اسلامی ایجاد کرده که متاسفانه رخدادهای اخیر و اغتشاشات نیز یکی از پیامدهای بی توجهی به این فریضه مقدس بوده است؛ چرا که پالایش جامعه از فساد و ظلم و زیر پاگذاشتن دستورات الهی فقط با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممکن می شود.

وی افزود: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان رکن ترویج اسلام ناب محمدی در جامعه اسلامی و شهر مقدس قم، همزمان با سال ۹۸ به دستور مستقیم تولیت آستان مقدس بانوی کرامت اقدام به تشکیل واحد حافظان حریم حرم با هدف حفاظت از سلامت معنوی و اخلاقی حریم حرم مطهر با محوریت اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کرد.

عبدی تصریح کرد: تذکر لسانی همراه با اهدای متبرکات فرهنگی، برگزاری کرسی های گفتمان محور در راستای تبیین عفاف و حجاب، پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان با برگزاری نمایشگاه های بصری وغرفه های «دختران بانوی بهشت»، تقدیر از دختران محجبه در گروه های سنی مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های واحد حافظان حریم حرم در بخش خواهران است.

وی گفت: در حال حاضر این واحد با ۱۱۰ نفر از خادمان افتخاری و مبلغان آموزش دیده خواهر مشغول انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی به ویژه در عرصه حجاب و عفاف در آستان مقدس بانوی کرامت است.

عبدی عنوان کرد: خادمان خواهر فعال در این واحد در حوزه عفاف و حجاب با رویکرد تذکر لسانی در تمامی ورودی ها، صحن های حرم مطهر و شبستان بزرگ امام خمینی(ره) مشغول اطلاع رسانی و راهنمایی زائران کریمه اهل بیت هستند.

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های قابل توجه این است که خادمان با اهدای متبرکات فرهنگی از جمله روسری، جوراب، گیره، ساق دست از بانوان زائر و مجاور استقبال می‌کنند.

عبدی تصریح کرد: اطلاع رسانی صحیح در خصوص رعایت شئونات حرم مطهر از طریق فضا سازی فیزیکی، تقدیر از دختران و بانوان محجبه در مناسبت های ملی و مذهبی با هدایای متبرک، برپایی غرفه «دختران بانوی بهشت» و همچنین تعامل ودعوت از دیگر مراکز فرهنگی و گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر و فعالان فرهنگی در راستای حضور میدانی در حریم حرم مطهر و برپایی میزهای دعوت به عفاف و حجاب از دیگر برنامه های این واحد در آستان مقدس بانوی کرامت در راستای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در عرصه حجاب و عفاف می شود.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: یکی از برنامه‌های مهم واحد حافظان حریم در ماه های اخیر و همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها آماده سازی هدایای مختلف از جمله گل متبرک ضریح مطهر همراه با محتوای عفاف و حجاب با هدف تجلیل از دختران محجبه از ملیت های مختلف بود که این برنامه در صحن های مختلف حرم مطهر اجرا شد.

وی گفت: همکاری در برپایی اجتماعات بانوان انقلابی در محکومیت اغتشاشات اخیر و دفاع از ولایت، حریم خانواده و عفت عمومی جامعه اسلامی و همچنین تبیین ارزش عفاف و حیای فاطمی با الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان دو بانوی برجسته که دارای شان و جایگاه ویژه از جمله مقامت شفاعت هستند و بیان پیامدهای بدپوششی و بی عفتی رایج در جوامع غربی از سوی خادمان و مبلغان از دیگر محورهای فعالیت واحد حافظان حریم در ایام فاطمیه است.

عبدی خاطرنشان کرد: مردم نیز می‌توانند با فراگیری شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر و رعایت مراحل و مراتب آن در جامعه اسلامی نقش مهمی در تعالی و توسعه تمدنی جامعه اسلامی و بستر سازی برای ظهور داشته باشند؛ چراکه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین نقش را در حفظ سلامت، امنیت و آرامش جامعه اسلامی دارد.