به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امشب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در مورد شخصیت و ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی و خدمات ارزشمند این شخصیت حوزوی به ایراد سخن پرداخت.

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

خاطرنشان می‌شود، آیت الله مصباح یزدی از سال ۱۳۴۶ فعالیت‌های علمی خود را با مدیریت مدرسه علمیه حقانی قم آغاز کرد و بعد از انقلاب نیز در مؤسسه در راه حق در راستای پاسخگویی به شبهات دینی فعالیت داشت. همچنین در سال ۱۳۷۴ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را با هدف تبیین و به‌کارگیری معارف اسلامی در رشته‌های مختلف علوم انسانی و تربیت پژوهشگر در معارف اسلامی و علوم انسانی پایه‌گذاری کرد.