به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی واعظ، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به آغاز دهه بصیرت و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران همراه ایشان، موضوع عمر کوتاه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و بعد حزن، رنج و اندوه ایشان را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها در عمر کوتاه و پرثمرشان به تمام کمالات و عظمت انبیای الهی قرون مختلف دست یافتند و در همین بازه اندک و عمر کوتاه آن را تجلی ساختند و به‌عنوان سید نساء العالمین، کوثر الهی معرفی شدند.

وی با بیان این که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بر تمام زنان عالم از ابتدای خلقت تا پایان دنیا سروری دارند، اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها زمانی که به نماز و عبادت می‌ایستند، خداوند متعال با تمام عظمتشان، به وجود ایشان افتخار می‌کند و رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله نیز دست ایشان را می‌بوسد و می‌فرمایند؛ «فاطمةُ مُهجَةُ قَلبی و ابناها ثَمَرَةُ فُؤادی و بَعلُها نورُ بَصَری و الأئِمّةُ مِن وُلدِها أُمَناءُ رَبّی و حَبلٌ مَمدودٌ بَینَه و بَینَ الخَلقِ مَن تمسَّک بِهم نَجا و مَن تَخَلَّفَ عنهم هَوَی».

صادقی واعظ با اشاره به این که مولی الموحدین علی علیه‌السلام افتخار زندگی مبارکشان را همسری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ذکر می‌کنند، اظهار داشت: صدیقه طاهره(س) علی‌رغم زندگی کوتاه و عمر ۱۸ساله، حجت بر حجج الهی و الگوی حسنه برای تمام مخلوقات عالم هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از نظر قرآن کریم، مهم‌ترین میزان عمر، بهره‌وری از عمر است؛ در نگاه آیات الهی چگونگی زندگی و بهره‌گیری از فرصت حضور در دنیا و سرمایه زندگی مهم است که از عمرمان در چه مسیری بهره می‌بریم و چقدر در مسیر کسب رضایت الهی استفاده می‌کنیم و آن را غنیمت می‌شماریم.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی «یوم الحَسْرَة» را یکی از اسامی قیامت برشمرد و با بیان این که انسان در این روز درخواست برگشت و جبران اعمال ناپسند خود را می‌کند، اظهار داشت: خداوند متعال می‌فرمایند؛ «أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُمْ» عمر سرمایه‌ای است که خداوند متعال در اختیار انسان گذارده تا از آن برای کسب بالاترین مقامات و درجات بهره ببرد.

صادقی واعظ با تأکید بر این که همواره باید قدردان فرصت‌های بی‌نظیر مسیر زندگی باشیم، خاطرنشان ساخت: بسیاری از ما در  زندگی خود با فرصت‌هایی مواجه بودیم و هستیم که می‌توانستیم یک‌ شبه ره صد‌ساله را طی نموده، در مسیر تعالی قدم‌های بزرگ و مستحکمی برداریم که متأسفانه قدر نمی‌دانیم و از دست می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معیار و ملاک تصمیمات فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اذعان داشت: انسان دائماً و همواره در حال انتخاب است و این معیار و مبنای تصمیمات و انتخاب افراد است که انسان را به اوج سعادت یا به قعر ذلالت و گمراهی می‌کشاند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر یادآور شد: از نظر قرآن کریم وقتی تصمیمی می‌گیریم و انتخابی را رقم می‌زنیم، از سه حال خارج نیستیم؛ انسان یا مبنای تصمیم و انتخاب و سقف آرزو و افق دیدش دنیاست و برای رسیدن به آن دست به هر کاری می‌زند. عدم باور به معاد، ریشه تمام ظلم و فسادهاست.

صادقی واعظ با بیان این که در نگاه قرآن کریم گروهی مبنا و معیار در تصمیم‌گیری را سخن و رضایت دیگران ترسیم می‌کنند، اظهار داشت: در نگاه قرآن کریم برای گروه سوم دنیا و خشنودی دیگران هیچ اهمیتی ندارد و مبنا و معیار در هر قدمی که برمی‌دارند  و هر سخن و تصمیمی که می‌گیرند، رضا و خشنودی الهی  است؛ این راز مهم موفقیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در عمر کوتاه پرثمری است که سراسر بر مبنای رضایت الهی ترسیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین چرایی لزوم بصیرت‌افزایی در جامعه با بیان این که همان‌طور که برای ثبوت امنیت و آرامش، سعی در مقابله بانفوذ و تسلط دشمنان خارجی داریم،  نباید از دشمن داخلی غفلت ورزیم، خاطرنشان ساخت: افرادی هستند که به نام خودی و به اسم دین و قرآن و به نام انقلاب و با شعار پاسداشت خون شهیدان، به ایجاد اختلال در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام مقدس اسلامی پرداخته، تیشه برداشتند تا ریشه بر ایمان جامعه بزند و یاس و ناامیدی را در جامعه اسلامی فراگیر سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر نفوذ افراد و جریان‌ها تأکید نموده‌اند که گاهی در رأس مدیریت یک ارگان، نهاد و جریان، عامدانه دست در دست دشمن خارجی و در وادی رانت و اختلاس وضع اقتصاد جامعه را متلاطم و آرامش جامعه را بر هم می‌زنند و خانواده‌ها را بیش‌ازپیش نگران معیشت می‌سازند. باید محکم در مقابل این افراد ایستاد و دستشان را کوتاه نمود.

صادقی واعظ با تأکید بر این که غفلت از نفاق و نفوذ، چالش‌های بی‌شماری را در کشور ایجاد می‌سازد، اظهار داشت: باید از کسانی که خدوم هستند، بیشتر استفاده شود، به‌ویژه از جوانان نخبه که در کنار نشسته‌اند بهره مند گردیم، تا همچنان سرافراز و سربلند باشیم و بتوانیم در دنیا از نظر امنیت و آرامش خاطر اقتصادی، در عرصه رفاه اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشیم. چرا که جامعه ایده‌آل و آرمانی در کنار امنیت مبتنی بر آرامش شکل می‌گیرد.