به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت قاسم سلیمانی شب گذشته در مسجد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قم برگزار شد، اظهار کرد: دهه بصیرت با سالگرد خاموش شدن فتنه توسط حضور بصیرانه مردم در صحنه شروع می شود و با سالگرد قیام ۱۹ دی مردم قم که برای دفاع از مرجعیت شیعه به شهادت رسیدند به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه بصیرت وصفی است که مؤمنان بر اثر تفکر و توجه به مبانی و اصول و پایبندی و عمل به تکالیف به آن دست پیدا می کنند، افزود: در اثر تدبر در قرآن کریم، دلبستگی به وعده های الهی، نخوردن فریب دشمن و پیروی از ولی خدا خداوند به انسان نگاهی می دهد که خوب را از بد و دوست را از دشمن می شناسد و در جای لازم موضع گیری به هنگام و به مقدار دارد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه برخی بر اثر مداومت و مراقبت بر بصیرت صاحب ملکه بصیرت می شوند، گفت: مقاومت و مداومت انسان بر بصیرت افزایی باعث می شود که فرزندان او هم اهل بصیرت باشند و نسلی بصیر و پیرو ولایت را تربیت کند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان سعی کند در همه عرصه های زندگی برای رضای خدا کار کند و خود را نبیند خدا هم انسان را بزرگ می کند، ادامه داد: شهید سلیمانی که خدا نام او را پر آوازه کرد یک عبد صالح خدا بود که در مجالس در گوشه ای می نشست و اگر کاری هم انجام می داد بدون سرو صدا و مخلصانه بود و همه این اعمال به خاطر بصیرت او بود.

سعیدی با تأکید بر اینکه بصیرت بدون نماز، ولایت مداری و التزام به احکام الهی حاصل نمی شود، گفت: انسان باید همه جوارح و اعضای خود را کنترل کند و از گناهان دوری کند تا بتواند به بصیرت برسد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود دروغ است و باعث می شود قضاوت های ما نا درست شود، افزود: در آشوب های اخیر که برخی نوجوانان و جوانان ما اعمال نادرستی را انجام دادند به خاطر نشر همین اخبار غلط و شایعاتی بود که قضاوت های آنان را دچار اشتباه کرده بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: بصیرت یک کار فرهنگی و معنوی است و با شعار و نوشتن به در و دیوار به دست نمی آید بلکه باید نسبت به گناهان مراقبه داشته باشیم و فرزندان خود را با حسن خلق به خوبی ها دعوت کنیم تا جامعه ما یک جامعه بصیر شود.