به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیداحمد خاتمی در تجمع مردم قم در محکومیت اهانت به ساحت ولایت فقیه و مرجعیت شیعه پیش از ظهر امروز در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: پیام ویژه این اجتماع این است که همانگونه که قم در دوره غربت دین و مرجعیت پیشگام بود و از دین و مرجعیت حمایت کرد امروز هم تا آخرین نفر، نفس و قطره خون در این راه ایستاده است.

وی ابراز کرد: ما اینجا جمع نشده ایم که صرفاً آن نشریه فرانسوی را محکوم کنیم بلکه ما روی مبانی کار داریم که تمام ایمان در قالب جمهوری اسلامی ایران به جنگ تمام کفر و دنیای استکبار آمده است؛ سخن مقابله با استکبار است، سخن مقابله با آمریکا، رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا که مانند مستعمره آمریکا عمل می کند است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جنگ ترکیبی جبهه استکبار علیه جبهه ایمان اظهار کرد: اینکه امروز هم جنگ فرهنگی، هم جنگ رسانه ای، هم جنگ سیاسی و هم جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته اند بی سابقه نیست بلکه از آغاز، این جنگ ترکیبی علیه اسلام بوده است.

وی ادامه داد: جنگ ترکیبی دشمن از تخریب پیامبر صلوات الله علیه و آله با تهمت هایی مانند ساحر، مجنون، مسحور، کذاب و موارد دیگری که به پیامبر صلوات الله علیه و آله نسبت می دادند شروع شد و از آنجا به شعب ابیطالب و تحریم اقتصادی کشیده شد و بعد از آن توطئه ترور پیامبر را انجام دادند و هدف از این اقدامات این بود که با دین طرف بودند و می خواستند سفره دین را جمع کنند.

خاتمی با بیان اینکه خداوند می فرماید که دشمنان اسلام دست از سر شما بر نخواهند داشت، افزود: دنیا بداند که این عمامه های نورانی که بر سر عالمان دین است کفن های افتخار آنها است و اگر روزگاری دین، اسلام و تشیع به خطر بیفتد این جماعت همگی به مصاف خواهند رفت و جانشان را فدای اسلام خواهند کرد.

وی خروجی آن همه توطئه علیه پیامبر صلوات الله علیه و اله را بی ثمر دانست و گفت: در آغاز پیامبر دو مرید داشتند که یکی امیرالمرمنین علیه السلام و دومی حضرت خدیجه سلام الله علیها بودند ولی امروز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر با افتخار می گویند اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نشریه ای که این جنایت را مرتکب شده چندی پیش هم به مقام شامخ نبی اکرم اهانت کرد، افزود: آنچه مهم است حمایت دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان از این نشریه است؛ آزادی بیانی که دروغ است و نمی تواند هیچ نویسنده و گوینده ای علیه هولوکاست یک کلمه بگوید و اگر بگوید سرنوشتش زندان است.

وی نام نهادن توهین به عنوان آزادی بیان را دروغی بزرگ دانست و گفت: به اسم آزادی به پیامبر خدا و به رهبر یک ملت که جانباز است و دستش را در راه خدا داده اهانت می کنند؛ به رهبر ملتی اهانت می کنند که رزمنده قبل و بعد از انقلاب است، به رهبر ملتی اهانت می کنند که یکپارچه عشق به مردم است و راه امام را به خوبی دنبال کرده و می کند.

خاتمی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: طبق قانون اساسی اعتراض در این کشور آزاد است ولی این حرکت ها اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود؛ قرآن می سوزانید و اسمش را اعتراض می گذارید؟ آیا در اروپا در اعتراضاتشان انجیل را می سوزانند؟ آیا در اروپا در اعتراضات به کلیسا حمله می‌شود؟ آنچه آن نشریه هتاک صورت داد اغتشاش گران در عمل انجام دادند.

وی با تأکید بر اینکه هر چه اهانت آنها بیشتر شود ارادت مردم و علما به ولایت بیشتر خواهد شد، افزود: ما به آمریکا، صهیونیست و پادو های داخلی آنها می گوییم که جماعتی که اینجا آمدند هادی و رهبر دینی مردم هستند و پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند و امیدواریم خدا این توفیق را به این ملت عنایت کند که پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله فرجه الشریف بسپاریم.