به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیین رونمایی از کتاب «هیأت» با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در آموختن و آموزش دادن کلام اهل بیت علیهم السلام امرشان احیا می شود، اظهار کرد: تبیین کلام اهل بیت علیهم السلام یکی از مسائلی است که جای خالی آن احساس می شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری است و بارها در جلسات مختلف این موضوع را تکرار کرده اند که نشان دهنده اهمیت آن است، افزود: معرفی کتاب ها و آثاری که راهگشا است یکی از جلوه های تبیین است و باید به گونه ای عمل کنیم که این آثار به صورت گسترده مطالعه شود.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها با بیان اینکه تبیین باید بجا و بموقع انجام شود تا تأثیرگذار باشد، افزود: در تاریخ ما افرادی را داریم که نمونه های تبیین بهنگام و بجا بودند که از آن جمله می توان به حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد.

وی با اشاره به موانع و زخم زبان ها در عرصه جهاد تبیین اظهار کرد: اگر تبیین را برای خداوند انجام دهیم در پی زحماتی که متحمل می شویم اجر و پاداش فراوانی برای ما خواهد داشت.

سعیدی افزود: باید هر کس در شعاع خودش تبیین را انجام دهد و از خانواده ها گرفته تا نوشتن کتاب و تبلیغ آن در مراکز آموزشی و هر جایی که ممکن باشد تبیین گری داشته باشد.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان سرپرست پژوهشگران کتاب «هیأت» با بیان اینکه این کتاب به همت مؤسسه فرهنگی هنری راه فخر الائمه علیهم السلام تهیه و تنظیم شده است گفت: این کتاب شامل بررسی اصلی ترین رسالت های هیئات مذهبی و وظایف خطبا و مادحین اهل بیت علیهم السلام با تکیه بر روایات و فرمایشات امامین انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این خلأ در کشور حس می شود که نسبت به هیأت و غنای هیأت کم توجهی می شود، افزود:  این کتاب قدم مختصری در مسیر جهاد تبیین است و امیدواریم که این مسیر باز شود و کتاب هیأت آغازی باشد تا پژوهش های دیگری هم در رابطه با منبر، توسل، مداحی و ذکر ب=انجام شود و به غنای ان کمک کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن بعد از فتنه ۸۸ به صراحت دنبال این است که امام حسین علیه السلام را تحریف کند و امام حسینی را معرفی کند که با یزید کنار می آید و سازش می کند، افزود: امیدواریم که بتوانیم با تلاش های خود قدمی در راه معرفی واقعی اهل بیت علیهم السلام برداریم و این تلاش ها مورد رضای خداوند باشد.

گفتنی است کتاب هیأت در ۸ فصل به تبیین معنا و مفهوم هیأت، تاریخچه هیأت، اهداف جامع و رراهبردی مجالس اهلبیت علیهم السلام، ضرورت ها و کارکردهای هیئات مذهبی، تبیین گری در هیأت ها، اصول مدیریت هیئات مذهبی، آسیب شناسی و اجزا و ارکان هیأت پرداخته و این کتاب در انتشارات زائر کریمه اهل بیت سلام الله علیها به چاپ رسیده است.