به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، به تعاریف قرآنی دررابطه‌با وجود نازنین خاتم‌الانبیا به‌عنوان برترین بنده و مخلوق الهی اشاره کرد و ابراز داشت: در آیات الهی عبد بودن بر رسول بودن پیامبر اعظم(ص) مقدم شده است؛ لذا اگر کسی امتیاز  پیدا کرده، از رهگذر عبور از امتحانات و ابتلائات الهی  است.

وی ضمن اشاره به آیاتی، با بیان این که قرآن کریم، نبی مکرم اسلام(ص) را اسوه و الگوی تمام بشریت معرفی نموده است، اظهار داشت: در چنین روزی فرزندی به دنیا آمد که پدر عظیم‌الشأن ایشان، برای جذب نورانیت فاطمی در صلبشان، چهل روز خود را ممحض در بندگی ذات اقدس الهی می‌کنند و با تنها کسی که در این چهل روز ارتباط دارند و همراه ایشان افطار می‌کنند، وجود نازنین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه به فضیلت‌های خدیجه کبری(س) در نگاه ذات اقدس الهی اشاره کرد و با بیان این که  دین اسلام اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برای زنان قائل شده است، اظهار داشت: خداوند متعال به حضرت خدیجه(س) سلام و درود فرستادند و حضرت خدیجه نیز در جواب سلام الهی فرمودند؛ «اَللَّهُ اَلسَّلاَمُ وَ مِنْهُ اَلسَّلاَمُ وَ عَلَى جَبْرَئِيلَ اَلسَّلاَمُ».

وی در اشاره به فرازهایی از روایات اسلامی دررابطه‌با جایگاه والای خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها، با بیان این که رسول‌الله(ص)، می‌فرمایند؛ در برتری خدیجه نسبت به تمام زنان عالم همین بس که او لایق فرزندی چون فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است، خاطرنشان ساخت: در روایتی، حضرت خدیجه(س) خدمت پیامبر اعظم(ص) دررابطه‌با چرایی انتخاب ازدواج با ایشان، بر انتخاب با چشمان باز و با بصیرت و شناخت کامل تأکید می‌کنند.

مومنی بر اهمیت پرهیز از ازدواج‌های احساسی تأکید و با بیان این که ازدواجی که مبتنی بر احساس شکل بگیرد در ظرف زمانی کوتاه، رنگ می‌بازد، خاطرنشان ساخت: در انتخاب و اختیار شریک زندگی باید دقت نمود و از جولان احساسات بر نحوه انتخاب پرهیز کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به ایثارها و فداکاری‌های خدیجه کبری(س)، یادآور شد: رسول‌الله(ص)، اموال حضرت خدیجه و بذل ایشان در مسیر دین الهی را از مهم‌ترین پایه‌های قوام و استقامت دین اسلام ذکر کردند.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به عشق و علاقه وافر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نسبت به نماز و رازونیاز با ذات اقدس الهی اشاره کرد و اذعان داشت: رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند؛ هرکس نماز را سبک بشمرد، ۱۵ عقوبت را در دنیا، قبر، برزخ و آخرت به خود خواهد دید.

وی فقدان برکت در زندگی و رزق‌وروزی را از مهم‌ترین آثار بی‌توجهی و سبک شمردن نماز یادکرد و با بیان این که نماز والاترین ذکر و عامل قرب الهی و حفظ ارزشمندی دیگر اعمال است، تصریح کرد: اگر کسی نماز را سبک بشمرد، برکت از عمرش خارج خواهد شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به برکات زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی در سایه‌سار رازونیاز با ذات اقدس الهی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: حاج قاسم تربیت شده مکتب امامین انقلاب و پرچمدار مکتب سلیمانی، از نوجوانی مقید به نماز اول وقت بودند.

وی با بیان این که اعمال انسان بی‌نماز در درگاه ایزد منان پذیرفته نیست و خداوند متعال نور صالحین و زیبایی معنوی را از چهره کسانی که نماز را سبک می‌شمرد، خارج می‌سازد، خاطرنشان ساخت: اگر کسی نماز را سبک بشمرد نه‌تنها خداوند متعال دعای او را مستجاب نمی‌کند، بلکه دعای دیگران در حق او را نیز به اجابت نمی‌رساند. به‌نوعی عمر و مال بابرکت، قبولی اعمال، نورانیت بر چهره، استجابت دعا و اجابت دعای دیگران در حق فرد، از آثار مهم نماز در دنیا است.

مومنی توجه به قران کریم را از دیگر علاقه‌های وافر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها دانست و با اشاره به این که تلاوت قرآن کریم از نخستین گام‌های تمسک به آیات الهی بر  این که قرآن کریم آرامش‌بخش دل‌هاست، خاطرنشان کرد: هرکسی با قران رفیق باشد و با آن انس داشته باشد، هیچگاه خوف و هراس در او راه پیدا نخواهد کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به آثار تلاوت آیات الهی به‌ویژه سوره یاسین در برآورده‌سازی حوائج  اشاره کرد و اذعان داشت: قرائت روزانه ۱۴ آیة الکرسی و ۴ سوره‌ای که با «قل» شروع می‌شوند، انسان را از بلاها و ابتلائات دور ساخته، انرژی معنوی و درونی آدمی را فعال می‌سازد.

وی احترام به پدر و مادر را از دیگر علاقه‌مندی‌های فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و ادب نسبت به پدر و مادر را  جاذب رفعت مقام و منزلت در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: خداوند متعال کسی را که خود را خاک‌پای پدر و مادر کند و در برخورد با ایشان همواره ادب و احترام داشته باشد، را بزرگ می‌کند؛ تمام علما و مفاخر و بزرگان دین هرچه دارند در سایه‌سار دعا و اطاعت از پدر و مادر است.

مومنی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به فرازهایی از دعاهای روزانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، بر اهمیت تداوم بر درخواست از ذات اقدس الهی تأکید کرد و  خاطرنشان ساخت: اگر انسان خدا را داشته باشد، همه چیز خواهد داشت.