به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم باحضور آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این نشست با اشاره به برگزاری خوب مراسم دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی از موافقت مقام معظم رهبری و دفتر ایشان و همچنین تلاش‌های حجت الاسلام موسی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات و همه دستگاه های همکار در خصوص برگزاری این برنامه قدردانی و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه بهترین کلیدواژه های جهاد تبیین از سخنان مقام معظم رهبری در دیدارهای ۹ دی، ۱۹ دی، دیدار با بانوان، دیدار مداحان در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و دیدار ایشان با مسئولان سازمان تبلیغات قابل استخراج است، اظهار کرد: ماه های رجب، شعبان ، بهمن و مناسبت های این ماه ها بهترین ظرفیت برای تبیین با استفاده از کلیدواژه های رهبر معظم انقلاب است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به جلساتی که با نوجوانان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود، گفت: نوجوانان پسر و دختر به صورت جداگانه جلساتی با من داشته اند و حرف ها و پیشنهادات شان را شنیدیم و گفتگو با آنان صورت گرفت و باید دستگاه های مختلف و بزرگان برای نوجوانان وقت بگذارند و سخنانشان را بشنوند.

وی با بیان اینکه نقشه دشمن در آشوب های اخیر بسیار حساب شده بود، افزود: کشور به فضل خداوند با عنایت اهل بیت علیهم السلام، درایت مقام معظم رهبری، تلاش نهادهای انتظامی و امنیتی و صبر و حوصله مردم از این آشوب ها عبور کرد.

سعیدی با اشاره به فریب خوردن برخی از افراد که از آن‌ها توقع نمی‌رفت، ابراز کرد: در عرصه های مختلف برخی از افراد کم آوردند که جای تأسف داشت و امیدواریم که در آینده این ضعف خود را جبران کنند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه برای آموزش و تبیین نیاز به محتوا، مربی و فضای لازم داریم، گفت: در حال حاضر هر کسی از یک نگاه جهاد تبیین را انجام می دهد ولی یک محتوای مدون که هم افزایی صورت بگیرد نداریم و در مرحله اول نیاز به یک قرارگاه برای سر و سامان دادن به جهاد تبیین است.

وی با اشاره به پیشرفت های نظام در ابعاد مختلف ابراز کرد: ما باید با توجه به هجمه دشمن به هر حوزه، تبیین را هم به صورت مقایسه ای انجام دهیم تا ابهام ها را برطرف کنیم و به ذهن مخاطب بنشیند.

ذوالنوری با بیان اینکه باید هر دستگاه نسبت به اقداماتی که انجام داده است نکاتی را جمع آوری کند و این نکات تجمیع شود و تبیین صورت بگیرد، افزود: ما تأثیر تعطیلی آموزش و پرورش را در فتنه اخیر دیدیم که چطور حضور گسترده نوجوانان در فضای مجازی روی آنها تأثیر گذاشت و همچنین نقش برخی معلمان ناصالح را دیدیم که چگونه عمل کردند بنابراین باید روی فیلترهای خوراک دهی به دانش آموزان تمرکز کنیم.

همچنین در این نشست گزارشی از کنگره ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم ارائه شد و در ادامه دستگاه های مختلف استان قم گزارشی از نحوه عملکرد خود در رابطه با جهاد تبیین و برای گسترش جهاد تبیین راهکارهایی را ارائه کردند و در پایان احکام جدید اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم به آن‌ها اعطا شد.