به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۶۲ سوره توبه به جریان شناسی عصر پیامبر صلوا الله علیه و آله پرداخت و اظهار کرد: خداوند می فرماید منافقان برای شما مؤمنان قسم می خورند تا شما را خوشنود کنند ولی اگر ایمان داشتند باید به دنبال خشنودی خدا و رسول باشند.

وی با بیان اینکه منافقان برای آشکار نشدن نفاقشان مدام سوگند دروغ می خورند، گفت: یکی از ابزارهای منافقان برای حفظ جان و آبروی شان سوگند دروغ است و آنان در هنگام احساس خطر برای فریب مؤمنان و خشنودی مؤمنان و تبرئه خودشان به خدا قسم می خورند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دین و دینداری از نظر منافق افسانه است، افزود: منافقان کاری با جلب رضایت خدا و پیامبر ندارند زیرا آنان اساسا به وحی و نبوت و امامت اعتقادی ندارند و تمام تلاششان برای جلب نظر مردم و افکار عمومی است در حالی که با مردم هم رفتار خالصانه ای ندارند.

وی با تأکید بر اینکه قسم دروغ از گناهان کبیره و موجب خروج انسان از عدالت است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید شیطان، منافقان و مشرکان از جمله کسانی هستند که قسم دروغ می خورند و در روایت داریم که هر کس به خداوند قسم بخورد در حالی که می داند دروغ است با خدا به جنگ برخاسته است.

سعیدی در خطبه دوم با بیان اینکه شنبه اول بهمن ماه سالروز شهادت دانش آموزان قمی توسط حمله هوایی دشمن است گفت: روز دوشنبه آغازماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر علیه السلام  است و از آن حضرت روایت شده که هر کسی زبانش راست بگوید عملش پاکیزه می شود و هر کسی نیتش خیر باشد روزی اش زیاد می شود و هر کسی با خانواده خودش خوش رفتاری کند عمرش طولانی می شود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوم رجب و ۵ بهمن شهادت امام هادی علیه السلام است و از ایشان روایت شده که با نعمت ها رابطه خوبی داشته باشید و با سپاسگذاری و قدردانی بر نعمت های خود بیفزایید، افزود: پنجشنبه ۶ بهمن اولین شب جمعه ماه رجب معروف به لیله الرغائب و شب آرزوها است که فرشتگان خدا بر زمین نازل می شوند تا رحمت الهی را به اهل زمین بدهند، همچنین این روز سالروز حماسه مردم مؤمن و انقلابی آمل علیه تهاجم گروهک ضد انقلاب و منافق است که درس فراموش نشدنی را به آنها دادند.

امام جمعه قم در مطلب تحلیلی این هفته به موضوع جهاد تبیین اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برپایه حکمت و نورانیت علاوه بر ترسیم نقشه راه پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی ملت ایران، بر امیدآفرینی و الهام بخشی به حرکت امت، بسیج همه ظرفیت ها و امکانات، بهره مندی از همه منابع انسانی و به فعلیت رساندن سرمایه های اجتماعی تأکید ویژه دارند.

وی با بیان اینکه راهبرد تحقق این امور جهاد تبیین است، گفت: دشمنان با فتنه انگیزی، تخریب روحیه مردم، جنگ ادراکی و شناختی و وارونه کردن حقایق با دروغ پردازی و شایعه پراکنی می خواهند شکست خود را با ایجاد مانع برای ملت ایران جبران کنند ولی مردم ایران با حضور در میدان در مناسبت های گذشته و پیروی از ولی فقیه و مرجعیت توطئه دشمن را نقش بر آب کردند.

سعیدی با تأکید بر اینکه در این وضع نباید نسبت به جهاد تبیین کوتاهی کرد، افزود: باید با صدای شفاف و بلند اعلام کنیم که نظام اسلامی امروز در نقطه پیشرفت قرار دارد و آینده روشن است و باید با حفظ وحدت و انسجام و با نشاط و امید به پیشبرد امور پرداخته و توطئه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی ادامه داد: اکنون که چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی ایران در راه است باید در جشن های با شکوه دهه فجر کارنامه درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه ها بازگو شود.

امام جمعه قم افزود: این به معنای بی توجهی به چالش ها، نقص ها و کمبودها نیست ولی نباید در دام خط فرمان دشمن و در جهت تضعیف ارزش‌ها و باورها و و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی قرار بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از صفحه های درخشان نظام جمهوری اسلامی رشد شخصیت زن تراز و الگو بر اساس آموزه های اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت علیهم السلام با محوریت شخصیت زنانی همچون حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیهن است.

سعیدی تصریح کرد: امروز زن دانا، توانا، کوشا و پویا در عرصه های گوناگون فرهنگی، علمی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی در کنار حفظ بنیاد خانواده و عزت، کرامت، عفت و پاکدامنی خود به منزله الگوی مورد توجه زن معاصر است.

وی افزود: امروز زن تراز انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی را درنوردیده و به عنوان یک شاخص تمدنی، فرهنگ لیبرال عرب را به چالش کشیده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند خانه داری زن به معنای خانه نشینی نیست بلکه به معنای پرداختن به هسته خاص جامعه سازی و تمدن سازی است، ادامه داد: امروز زنان مبتکر، مخترع، دانشمند، با نشاط و فعال در حوزه مدیریتی که در اوج عقلانیت، فرزانگی و معنویت هستند فراوان یافت می شوند و همین زنان از خانواده و تربیت فرزندان و برومند برای جامعه غافل نشده اند.