به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرشفیعی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، جمعه را روز بقیه الله الاعظم(عج) دانست و با بیان این که غروب جمعه مملو از غم مضاعف طولانی‌شدن غیبت صاحب‌الزمان(عج) است، اظهار داشت: بیشترین اثربخشی بر نزدیک بودن ظهور وظیفه‌شناسی ماست و هرآنچه خداوند متعال مقدر نموده است، خیر مطلق است و خدا اذن دهد همان موقع به صلاح است.

وی ضمن تأکید بر عدم تعیین وقت برای ظهور صاحب‌الزمان(عج)، انتظار فرج و دعا برای ظهور را از بایدهای دوران غیب دانست و ابراز داشت: مهدی صاحب‌الزمان(عج) می‌فرمایند؛ «اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِيل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم»، براي تعجيل در ظهور من زياد دعا کنيد که خود این دعا، فَرَج و نجات شما است. چرا که حضرت در مقابل  دعای بر فرج، انسان‌ها را دعا می‌کند و تأکید نموده‌اند که هرگز شما را فراموش نکرده پیوسته مراقب احوالات شما هستیم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر افزود: هم خداوند متعال می‌داند که حضرت باید چه موقع بیاید و هم امام زمان(عج) که در پس پرده غیبت حضور دارند، وظیفه‌شناس و مأمور از طرف حق است که تکلیفش را درباره شیعیان انجام دهد؛ لذا این‌ مهم است که ماها نسبت به آن حضرت باید چه کنیم و چه روابطی و چه توجهاتی را نسبت به حضرت داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی وجود نازنین بقیه الله الاعظم(عج) را نوری ساطع بر روی زمین که عالم را نورافشانی می‌کند توصیف و وظیفه‌ای که نسبت به امام زمان(عج) بر عهده داریم را تشریح نمود و ابراز داشت: امام باقر علیه‌السلام در پاسخ ابو بصیر که از اطلاع امام نسبت به احوال مؤمنین تعجب نموده بود، فرمودند؛ «أتَرَونَ أن لَيسَ لَنا مَعَکُم أعيُنٌ ناظِرَة وَ أسمَاعٌ سامِعَة ، بِئسَ ما رَأيتُم وَ اللهِ لا يَخفَی عَلينا شئٌ مِن أعمالِکُم  فَاحضُرُونا جَميعاً وَ عَوِّدُوا أنفُسَکُم الخَير وَ کوُنوُا مِن اَهلِهِ تُعرَفوُا فَاِنِّی بِهذَا آمُرُ وُلدی وَ شيعَتیِ»؛ آيا شما فکر می‌کنید که ما چشماني نداريم که با آن شما را ببینیم و گوش‌هایی که سخنان شما را بشنويم؟! اگر این‌طور فکر کنيد بد فکر کرده‌اید. به خدا قسم هیچ‌چیز از اعمال شما بر ما پنهان نيست! پس همۀ شما خود را در مقابل ما حاضر ببينيد، و خودتان را به کار خير عادت بدهيد، و از اهل خیر باشید تا به آن شناخته شويد؛  و من فرزندان و شيعيانم را به این سفارش می‌کنم.

میرشفیعی با تأکید بر این که امام(ع) نه‌تنها همراه همه شیعیان و دوستان؛ بلکه همراه همه خلق چشم بینا و گوش شنوایی دارد، اظهار داشت: امام علیه‌السلام تأکید می‌کنند که هیچ یک از اعمال انسان بر اهل‌بیت علیهم‌السلام مخفی نیست و تمام اعمال آدمی در تیررس دید ایشان قرار دارد. «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ»[۱] و بگو که هر عمل کنید خدا آن عمل را می‌بیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه می‌شوند.

وی افزود: حجت خداوند به اذن الله ناظر بر اعمال خلق است؛ چرا که اگر امامی از احوالات امتش بی‌خبر باشد، نمی‌تواند امامت کند و کار هدایت را انجام دهد. چه اعتقاد داشته باشیم و نداشته باشیم، همان‌طور که خداوند متعال از تمام افعال، احوال و اعمال ما باخبر است، حجت خداوند که عین‌الله ناظر است از تمام اقوال، احوال و افعال ما باخبر است تا ما را کمک و هدایت و مدیریت نماید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اگر انسان این وضعیت که همان گونه که عالم محضر خداست، محضر حجت خدا نیز هست را باور کند و شکی در دل خود راه ندهد، بهترین کلاس اخلاق و بهترین مدیریت برای تربیت نفس است. در این صورت زبان و چشم و دل را حفظ می‌کنم؛ چرا که دل اگر خطا رود ضایعاتی به بار خواهد آورد.

میرشفیعی  در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که امام(عج) نسبت به گناه مؤمنین طلب مغفرت می‌کنند، خاطرنشان ساخت:  امام باقر علیه‌السلام فرمودند؛ همان‌طور که از دسترس خدا خارج نیستی، نه فقط امام زمان خود را پیش خود حاضر بدانی، بلکه همه ما اهل‌بیت علیهم‌السلام را  در همه‌جا حاضروناظر بدانی؛ اگر انسان با این اعتقاد نفس بکشد و با این اعتقاد راه برود و زندگی کند که در تمام لحظه‌های زندگی در کنار حضور در محضر الهی خود را در تیررس دید چهارده نور الهی ببیند، خود را به خوبی‌ها عادت خواهد داد.


[۱]  – آیه ۱۰۵ سوره توبه