به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید میر هاشم حسینی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، بابیان این‌که هرکسی توفیق خادمی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام پیدا نموده، در سایه‌سار نگاه امام زمان(عج) است، اظهار داشت: این‌که در دل محبت و عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام داریم و توفیق زیارت بارگاه ملکوتی ایشان نصیبتان می‌گردد، به برکت و نفس آقایمان صاحب العصر و الزمان(عج) است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این‌که هر کار نورانی در این عالم به یمن برکت وجودی امام زمان(عج) رقم می‌خورد، خاطرنشان ساخت: همواره صبح و شام باید وجود نازنین بقیه‌الله الاعظم(عج) را یاد کنیم و برای تعجیل ایشان دعا نموده و خود را خادم مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و امام زمان(عج) قرار دهیم.

وی دعا برای امام زمان(عج) را دعای برای خویشتن توصیف و با تأکید بر این‌که به برکت دعا برای صاحب‌الزمان(عج) موانع اجابت دعا برداشته می‌شود، خاطرنشان ساخت: اگر گناه و معصیتی مانع اجابت دعایی گردد، به برکت دعای بر امام زمان(عج) آن مانع برطرف و خداوند متعال دعای انسان را مستجاب می‌سازند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فلسفه غیبت امام زمان(عج)، بابیان این‌که درک عظمت اهل‌بیت علیهم‌السلام مرهون تلاش و مجاهدت علمی علمایی چون، شیخ صدوق‌هاست، اظهار داشت: اگر این حوزه‌های علمیه، اساتید و علمای بزرگوار نمی‌بودند، آلان نمی‌توانستیم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و عظمت وجودی اهل‌بیت علیهم‌السلام و فضائل زیارت ائمه اطهار علیهم‌السلام  را درک کنیم.

وی ضمن اشاره به آیه شریفه «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»[۱]، با تأکید بر این‌که نور اهل‌بیت علیهم‌السلام روشن و فراگیر بوده، درخشندگی این نور تا قیام قیامت فروزان خواهد بود، اظهار داشت: دنیای موردنظر اسلام دنیایی است که در آن حق‌الله و حق‌الناس مراعات شده، بری از فساد و ظلم و به‌دوراز لاابالی‌گری و فساد اقتصادی و به‌دوراز بی‌بندوباری، بی‌حجابی و بی‌حیایی است.

حسینی افزود: اگر خداوند متعال و اهل‌بیت علیهم‌السلام کسی را دوست داشته باشد، هم‌وغم و اندوه فرد را در مسیر تشکیل خانواده آسمانی و در مسیر تعالی جامعه و شکل‌گیری جهان سالم قرار می‌دهد؛ تا ضمن شناخت عظمت اهل‌بیت علیهم‌السلام از اولیاءالله الگو گیری نماید.

وی غیبت انبیاء و اوصیای الهی را یکی از آزمون‌های مهم خداوند متعال نسبت به قوم رسولان دانست و یادآور شد: این آزمون‌ها برای شناخت قوم نسبت به خویشتن خویش است تا ببیند چه اندازه‌ای به داد همدیگر رسیده، حافظ کمالات انسانی بوده، از جایگاه خلیفه‌اللهی انسان صیانت می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به برخی از مصادیق سیره نبوی و آزمون‌های اقوام پیامبران اشاره کرد و با تأکید بر این‌که غیبت امام زمان(عج) به معنای ناشناس بودن ایشان در میان انسان‌هاست، ابراز داشت: غیبت صاحب‌الزمان(عج) به‌گونه‌ای است که انسان‌ها ولی و امام زمانشان را می‌بینند، اما ایشان را نمی‌شناسند.

وی درک مقام خلیفه‌اللهی و رحمت واسعه ذات اقدس الهی را درگرو عبور از آزمایش‌های خداوند متعال و رسیدن به رشد و تعالی دانست و با تأکید بر این‌که از بزرگ‌ترین آزمایش‌های مؤمنین، غیبت امام زمانشان است، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در آیه شریفه «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ»[۲] می فرمایند؛ آیا مردم گمان کرده‌اند، همین‌که بگویند: ایمان آوردیم، رها می‌شوند و آنان [به‌وسیله جان، مال، اولاد و حوادث] مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند؟

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود وظایف منتظران در دوران غیبت امام(ع) را موردتوجه قرارداد و با تأکید بر این‌که رفیق خوب و لقمه حلال بزرگ‌ترین گنج در آخرالزمان است، اظهار داشت: جلب رضایت امام زمان(عج) مهم‌ترین رسالت و وظیفه منتظران ظهور بقیه‌الله الاعظم(عج) است؛ انسان در هر جایگاه و سمتی که قرار دارد، باید حق‌الله و حق‌الناس را مراعات نماید.


[۱]آیه ۸ سوره صف

[۲]آیه ۲ سوره عنکبوت