به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خداوند عقل و کرامت انسانی را فصل تمایز انسان و مخلوقات قرار داده است.

سایر مخلوقات بر مبنای غریزه عمل کرده و مبحثی به نام کرامت در میان آن‌ها مطرح نیست؛ اما خداوند به انسان کرامت بخشیده است و این کرامت انسانی است که زمینه تعالی و تمدن سازی در جوامع بشری را فراهم می‌کند که این تعالی و تمدن سازی با دو عنصر مهم گره خورده است که این دو عنصر حیا، عفت و حجاب فاطمی است؛ چرا که در تمامی ادیان از آنجایی که هدف خلقت انسان سیر در مسیر بندگی است؛ بشر به عفت، حجاب و حیا دعوت شده است.

اسلام به عنوان آخرین دینی که در روی کره زمین وجود دارد و تنها دینی که در روی زمین مبنای تشکیل امت واحده بشری قرار گرفته است بیشتر از سایر ادیان بشر را به حجاب و عفاف دعوت می کند؛ چرا که تمدن و امت نمونه جز در پناه حجاب و عفاف شکل نمی گیرد؛ زیرا حجاب یادآور کرامت انسانی به زن و مرد بوده و به جای تمسک به غریزه کرامت انسانی را به بشریت یادآوری کرده و به نوع بشر یادآوری می کند که آنچه انسان را خلیفه کرده تمسک به عنصر عقل، حیا و عفت است که در هر لحظه کرامت انسانی بشر نه زنانگی و مردانگی و جنسیت را به او یادآوری می کند.

از آنجایی که تمامی انبیا مبعوث شده اند تا بشر به کامل ترین دین الهی یعنی اسلام دست یابد و بشری که درصراط بندگی به درستی حرکت کند به یقین به اسلام خواهد رسید؛ چرا که ادیان بی معنی است و خداوند می فرماید بنده ای که به کمال انسانیت رسیده بر محور دعوت انبیا به آخرین دین و آخرین پیامبر لبیک گفته و مسلمان می شود؛ بر همین اساس ادیان بی معنی است و تنها دینی که شایسته‌ انسان مومن است اسلام است.

اسلام برای تمدن سازی بر خانواده و حجاب و عفاف تاکید دارد؛ چرا که حجاب و عفاف در بستر خانواده است که می تواند پرورش دهنده انسان صالح باشد؛ زیراانسان های صالح مهم ترین عناصر تشکیل دهنده امت و تمدن نمونه بشری هستند.

از آنجایی که شیطان با بشر دشمنی آشکار دارد همواره برای جلوگیری از پرورش انسان های صالح در جامعه و در میان ملت های بشری برای جلوگیری از تشکیل امت واحده و تمدن نمونه الهی بر غریزه و حیوانات بشر تاکید داشته تا کرامت انسانی ؛بر همین اساس شیطان همواره سعی کرده با ترویج بی بندباری و برجسته کردن غریزه شهوانی انسان او را از ‌کرامت خویش غافل کرده و برای این غفلت دو عنصر حیا، عفت و حجاب و عفاف را سعی کرده از جوامع بشری حذف کند؛ چرا که اگر برهنگی و بی بندباری موجب شکل گیری تمدن نمونه و تربیت مومن صالح می شد به یقین حیوانات متمدن ترین مخلوقات الهی بودند.

بنابراین شعار شیطان این است که به بهانه محدودیت و مخدوش کردن آزادی؛ حجاب وعفت را از جوامع انسانی حذف می کند؛ اما در عصر آخرالزمان خداوند به واسطه انقلاب اسلامی ایران از لسان امام خمینی(ره) کرامت انسانی بشر را دو مرتبه به انسان های آزاده یادآوری کرد و امام خمینی (ره) برای پرورش مومن صالح که زیر بنای تمدن نمونه انسانی است بر حیا، حجاب و عفت تاکید کردند. چیزی که امروزه دشمن سعی دارد آن را از ارکان انقلاب و جامعه ایرانی به بهانه محدودیت برای زنان حذف کند؛ چرا که نمی خواهد با وجود حجاب و عفاف جمهوری اسلامی امتی باشد که امت واحده را تاسیس خواهد کرد.

حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب/ گل های متبرک استان مقدس فاطمی سفیران دعوت به حجاب و حیای فاطمی

از آن جایی که بقاع متبرکه و حرم های اهل بیت علیه السلام قطب های نشر معارف ناب محمدی در سطح جهان هستند‌؛ آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در راستای ترویج حجاب و حیای فاطمی ضمن برگزاری دوره های آموزشی معارفی و قرآنی با تشکیل واحد حافظان حریم اقدام به انجام فریضه امر به معروف و دعوت به معروفات در سطح استان قم و کشور کرده است.

از آن جایی که واحد حافظان حریم از مبلغان متخصص در زمینه ترویج معروفات و بزرگترین معروف الهی یعنی حجاب ، حیا و عفاف تشکیل شده است خادمان و مبلغان فرهیخته این واحد با حرکتی متفاوت و خلاقانه اقدام به دعوت دختران کودک، نوجوان و جوان و بانوان به فریضه حجاب و عفاف و حیا کرده اند.

خادمان این واحد با اهدای گل و درست کردن تندیس های محتوی گلهای خشک متبرک آستان مقدس فاطمی ضمن تجلیل از بانوان و دختران محجبه با اهدای این هدایای متبرک و همچنین با اهدای انواع ملزومات حجاب و عفاف از گیره تا گل سر، ساق دست، روسری و چادر، دعوت گوی دختران کودک نوجوان و جوان به فریضه حجاب و حیا هستند.

قرار دادن جمله های انگیزشی از قرآن کریم و اهل بیت در اهمیت حجاب و عفاف و نقش آن در تشکیل امت واحده اسلامی، زمینه انقلاب روحی در بانوانی و دخترانی که این هدایا و بسته های متبرک را دریافت می کنند فراهم می کند که این امر نشانه نقش دعوت خوب در گرایش افراد به معروفات است.

اهدای ۵ تا ۶ هزار گیره و گل سر به دختران و بانوان زائر آستان مقدس بانوی کرامت

خادمان و مبلغان واحد حافظان حریم ماهانه ۵ تا ۶ هزار گیره و گل سر را در ورودی های مختلف آستان مقدس بانوی کرامت و همچنین در سطح شهر قم به بانوان و دختران برای تجلیل از حجاب یا دعوت به حجاب اهدا می کنند که این هدایای متبرکی نقش بسیار مهمی در جذب دختران کودک، نوجوان و جوان به فرهنگ حجاب و عفاف دارد.

همچنین استفاده از روش های متنوع و زیبا برای دعوت به معروفات نقش مهمی در دعوت نسل کودک، نوجوان و جوان به فرائض دینی دارد؛ بنابراین همان گونه که دشمن با جذابیت های جنسی و آزاد گذاشتن بنی بندباری و بی حیایی نسل کودک، نوجوان و جوان را از دین و فرهنگ دینی دور می کند، استفاده از روش های خلاقانه برای دعوت نسل کودک نوجوان و جوان نیز نقش بسیار مهمی در دعوت آنها به فرائض دینی دارد.

با نذر حجاب یاریگر خادمان آستان مقدس فاطمی در دعوت به معروفات باشیم

با توجه به محدود بودن بودجه فعالیت های فرهنگی و دینی، افراد علاقه مند به مشارکت در انجام فعالیت های فرهنگی و دعوت نسل جوان به معروفات از جمله حجاب و عفاف، خانواده ها و افراد علاقه مند در قالب نذر حجاب می توانند هدایای خود از ملزومات حجاب و عفاف، تا چادر و تندیس های زیبا برای دعوت نسل کودک نوجوان و جوان و به ویژه دختران به عنوان مادران و مربیان نسل آینده را به واحد حافظان حریم در صحن امام هادی، طبقه فوقانی شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها تحویل دهند تا خادمان این واحد با استفاده از این هدایای متبرک دعوت گر بانوان به حجاب و عفاف و معروفات بوده و با تجلیل از دختران کودک، نوجوان و جوان محجبه و عفیفه تقویت کننده فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان مهم ترین فریضه دینی و رکن تمدن سازی و تربیت نسل صالح در جامعه باشند.