به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از امورات مهم در زندگی که باید کمرنگ نشود مسئله شکر نعمت است چرا که انسان غرق نعمات الهی است و باید دقت داشته باشد که این نعمت‌ها چیز کمی نیستند.

وی افزود: شیطان با حمله های مختلف در صدد این است که انسان را از مسیر شکر خارج  و به ناسپاسی دچار کند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اینکه انسان شاکر نعمات الهی باشد یک مسئله بسیار مهم است چرا که انسان به واسطه شکر می‌تواند مسیر هدایت را طی نماید.

وی تاکید کرد: شناخت نعمت و شکر گزاری نسبت به نعمات امری ضروری است چرا که  داشته های انسان با تمامی مشکلات و نقصان هایی که دارد باز هم از نداشته هایش بیشتر است و اگر چیزی به انسان داده نشده بر اساس مصلحت و حکمت الهی است.

مومنی یادآورد شد: انسان حتی در گرفتاری ها و مصائب نیز باید انسان شاکر درگاه الهی باشد و از مسیر ناسپاسی خارج نشود.

مومنی تاکید کرد: شکر بابت شناخت و معرفت الهی و بینا بودن قلب از مهم‌ترین نعمات الهی است که انسان باید هر روز صبح بابت این نعمت عظیم شاکر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی بعضی از انسان ها بویی از معنویت و بندگی خداوند نیست در حالی که لذت درست از مسیر بندگی صحیح می گذرد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: قرار گرفتن در میان امت رسول گرامی اسلام، روزی گرفتن نزد خداوند متعال و ستارالعیوب بودن خداوند متعال از مهم‌ترین نعماتی است که انسان باید هر روزه بابت آن‌ها شاکر به درگاه الهی باشد.

وی خاطر نشان کرد: رزق تمام موجودات و مخلوقات در دستان خداوند است و اگر تمامی عالم و آدم بخواهند به انسان رزق دهند اگر خداوند نخواهد رزقی نصیب انسان نخواهد شد.

مومنی آبروی انسان مؤمن را از خطوط قرمز الهی دانست و تاکید کرد: بازی نمودن با آبروی مردم و افشا نمودن عیوب دیگران امری قبیح و حرام است چراکه اگر کسی با آبروی دیگران بازی نماید آبروی خودش از بین خواهد رفت.