به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در پنجمین روز ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: آیه دهم سوره روم دارای پیام و حاوی نکاتی مهم است که طبق این آیه کسانی است که بعد از گناه توبه نمی‌کنند عاقبتشان کفر، تکذیب آیات خداوند و مسخره نمودن دین خداوند است.

وی افزود: عاقبت هر انسانی بسیار مهم است و کلمه عاقبت مکرر در آیات قرآن ذکر شده و فرجام هر انسانی در نهایت مرگ است اما نحوه مرگ انسان بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تمسخر و تکذیب دین، نتیجه تکرار و اصرار بر گناه است چرا که تکرار معاصی انسان را نسبت به دین بی تفاوت می کند.

رفیعی تاکید کرد: کسی حق ندارد حرمت ماه رمضان را بشکند و به صورت علنی اقدام به اکل و شرب و … نماید حتی اگر آن شخص مسافر باشد.

وی اظهار داشت: سلامت در تولد، سلامت در مرگ و سلامت در قیامت بسیار با ارزش و مهم است و انسان باید به گونه ای در این دنیا زندگی نماید که عاقبت به خیری را به همراه داشته باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: پیامبران الهی نگران عاقبت خود بودند و همواره از خداوند در خواست می‌نمودند به هنگام مرگ عاقبت به خیر شوند.

وی در ادامه گفت: طبق روایت، راسخون در علم منظور ائمه معصومین هستند و همین حضرات معصومین دعایی در قرآن دارند که در خصوص عاقبت به خیری است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: حضرت زینب سلام الله علیها همین آیه دهم سوره روم را در مقابل یزید ملعون خواند و با خطبه آتشین در مقابل اقدامات یزید افشاگری نمود.

رفیعی خاطر نشان کرد: اگر گناه در متن زندگی انسان گسترش پیدا کند نتیجه اش تمسخر دین و تکذیب دین الهی و کفر به درگاه الهی است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: لقمه حرام، محبت به دنیا، تکبر، تکرار معاصی، حب ریاست و پیروی از شیطان، عاقبت انسان را به کفر می کشاند.

رفیعی یادآور شد: هیچ انسانی از انجام گناه در امان نیست اما کوچک شمردن معاصی، افتخار به انجام معاصی، شادی در گناه و اصرار بر معاصی، گناه را سنگین‌تر می‌کند و صاحب آن را هیچگاه مورد مغفرت الهی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: طبق روایت بزرگترین گناه بعد از شرک، گناهی است که انسان بر ارتکاب آن اصرار نماید هر چند آن گناه صغیره باشد.