به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نمایشگاه دائمی حریم حرم با تلاش خادمان واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فرورین ماه ۱۴۰۲ در دو شیفت صبح و عصر و از ابتدای ماه مبارک رمضان در یک شیفت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای زائران حرم مطهر بانوی کرامت بوده است.

نمایشگاه حریم حرم در ایام تعطیلات نوروز قبل از ماه مبارک رمضان روزانه بیش از هزار نفر و از ابتدای ماه مبارک رمضان میانگین روزانه ۴۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

نمایشگاه «حریم حرم» با نمایش بخش های مختلف زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها به صورت دائمی در پارکینگ شرقی حرم مطهر بانوی کرامت برپا است و در ۸ غرفه به صورت مصور با روایتگری کارشناسان حرم به تبیین سبک زندگی و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها می پردازد.

غرفه اول این نمایشگاه بشارت و مژده ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها در روایات، غرفه دوم ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و بیوگرافی از زندگانی دوران کودکی ایشان، غرفه سوم درباره علم و فضیلت حضرت معصومه سلام الله علیها و محدثه بودن ایشان و غرفه چهارم ولایت و سرپرستی حضرت است که در سنین کودکی به عهده پدرشان موسی بن جعفر علیه السلام و سپس بر عهده برادرشان امام رضا علیه السلام بوده است.

غرفه پنجم نمایشگاه حریم حرم مربوط به روایتگری ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به ایران و اتفاقاتی که در ایران برای ایشان افتاده است، غرفه ششم ورود حضرت به قم، سکونتشان در بیت النور و عیادت و خدمت بانوان قمی از ایشان، غرفه هفتم رحلت شهادت‌گونه حضرت، دفن ایشان در باغ بابلان و کیفیت تشییع و تدفین ایشان با حضور امام هشتم(ع) و غرفه هشتم بیان اجر و پاداش زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و لزوم الگو گرفتن از حضرت معصومه سلام الله علیها در زندگی است.

همچنین در این ایام طراحی مسابقه از محتوای نمایشگاه و اهدای جوایز متبرک فاطمی به بازدیدکنندگان به ویژه کودکان باعث کسب معرفت بیشتر بازدید کنندگان شد که مورد استقبال زائران قرار گرفت.

گفتنی است بعد از ماه مبارک رمضان نیز نمایشگاه حریم حرم به صورت دائمی فعالی است و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای زائران حرم مطهر بانوی کرامت است.