به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و همچنین آموزش درست خوانی و روانخوانی قرآن کریم همه ساله و به صورت هفتگی حلقه قرآنی و آموزشی «ضیافت نور» را در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ویژه بانوان برگزار می کند.

این محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال با هدف آموزش تصحیح قرائت قرآن کریم و آموزش مفاهیم قرآنی برای بانوان هر روز پس از نماز ظهر و عصر در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار شد و در سایر ماه های سال نیز این محفل به صورت هفتگی در آستان مقدس بانوی کرامت دنبال می شود.

در این محفل اضافه بر تلاوت آیات قرآن کریم، مفاهیم قرآنی نیز برای بانوان حاضر در برنامه از سوی اساتید بیان می‌شود.

همزمان با ماه مبارک رمضان امسال به صورت میانگین روزانه حدود ۵۰ تا ۷۰ بانو در این برنامه حضور داشتند که در مجموع در ماه مبارک رمضان حدود ۲۰۰۰ بانو از مباحث آموزشی این محفل قرآنی بهره مند شدند.

این محفل قرآنی و آموزشی در ماه مبارک رمضان امسال با محوریت سوره «محمد» برگزار شد و روزانه در این محفل پنج استاد برجسته قرآن کریم مفاهیم این سوره را برای حاضران محفل تبیین کردند.

سوره «محمد» سوره چهل و هفتم قرآن کریم است که ۳۸ آیه دارد و سوره‌ای مدنی است.

نامگذاری این سوره به‌دلیل بودن نام محمد، پیامبر اسلام در آیه دوم آن است. نام دیگر این سوره قتال (به‌معنای جنگ) است؛ به‌دلیل نزول این سوره در بحبوحه جنگ احد، مسئله جهاد با دشمنان اسلام مهم‌ترین موضوع این سوره است و دستورهایی در این مورد در آن آمده‌ است؛ از مباحث دیگر این سوره می‌توان به منافقین و دستورهایی در مورد صلح با کافران اشاره کرد.

لازم به ذکر است، محفل قرآنی «ضیافت نور» نیز پس از ماه مبارک رمضان در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت به صورت هفتگی برگزار می‌شود و بانوان با حضور در این محفل و تلاوت آیات در حضور استادان می‌توانند مشکلات خود را در عرصه تلاوت و قرائت قرآن کریم برطرف کنند و همچنین مفاهیم مرتبط با آیات قرآن کریم را از اساتید بیاموزند.